Çevre yardımı davayı kazandı – Münih on binlerce sürücüyü lokavt etmek zorunda kaldı

Felaket

New member
İyileşen hava kalitesine rağmen, Münih şehri artık Euro 5 emisyon standardını karşılayan dizel arabaların kentte yasaklanması gerekiyor. Yaklaşık 70.000 sürücü etkilendi.


Bavyera İdare Mahkemesi (BayVGH), eyaletin başkenti Münih'i hava kirliliği kontrol planını güncellemeye ve Euro 5/V emisyon standardını karşılayan motorlu araçları da kapsayan dizel sürüş yasağı uygulamaya mahkum etti. “Abendzeitung”un bildirdiği şey budur. Yeni yasağın tam olarak ne zaman geleceğine dair ayrıntılar hala açık. Mevcut bilgilere göre, Münih'teki çevre bölgesinin tamamı etkilenecek, dolayısıyla etkilenen bölge sakinleri, ziyaretçiler, işe gidip gelenler veya esnaf başka rotaları kullanarak yasağı atlatamayacak.

Bir hafta önceki ilk toplantıda eyalet başkentine yöneltilen birçok kritik sorunun ardından Senato aslında bir karar vermeye hazır olduğunu göstermişti ancak daha sonra yeni karar taslağının son versiyonunu beklemek için duruşmayı erteledi. Münih belediye meclisi. Senato, 24 Nisan'da eyalet başkentinde hava kirliliğine karşı alınacak önlemlerle yeniden ilgilenmek isteyen belediye meclisine mümkün olduğunca somut yol gösterici fikirler vermek istedi.

Sınır değerler nadiren aşılır


Çünkü geçen sene de Münih'in her yerinde hava yeterince temiz değildi. Ancak belediye, dizel araçlara yönelik üç aşamalı sürüş yasağı konusunda kararlaştırılan sıkılaştırmayı uygulamıyor. Alman Çevre Yardımı (DUH) ve Alman Ulaştırma Kulübü (VCD) buna karşı dava açmıştı. DUH hakkında, aslında kar amacı gütmeyen bir derneğin, 2016 yılında bir gaz lobisi derneğine, diğer şeylerin yanı sıra “dizel motorların geri çekilmesi” ve gazlı taksilerin teşvik edilmesiyle ilgili iki milyon avroluk bir kampanya teklif ettiği daha yeni ortaya çıktı.

Yaklaşık 70.000 otomobil ve kamyonet etkilendi


Arka Plan: Şubat 2023'ten bu yana, Euro 4 standardına sahip ve daha kötü dizel araçların eyalet başkentinin orta halkasında ve bu halka içinde, örneğin bölge sakinleri ve teslimat trafiği gibi birkaç istisna dışında artık kullanılmasına izin verilmiyor.


Aslında dizel sürüş yasağının Ekim 2023'ten itibaren Euro 5 emisyon standardını karşılayan dizel araçları kapsayacak şekilde genişletilmesi ve genel istisnaların Nisan 2024 itibarıyla kaldırılması gerekiyordu. Şehirden ve bölgeden 70.000 sürücü, dizel arabaları ve kamyonetleriyle Münih'in dışında kalacak.

“İnsanlar radikal bir şekilde oy verirse şaşırmamalısınız.”


Euro 5 dizel motorlar çoğunlukla eski arabalar olduğundan, yeni yasak öncelikle daha modern bir dizel veya elektrikli araba almaya gücü yetmeyen düşük gelirli kişileri etkiliyor. Mobil in Deutschland eV otomobil kulübünden Michael Haberland'a göre dizel sürüş yasakları “mutlak bir sahte tartışmadır”: “Yasaklar yoluyla anlamlı ve sürdürülebilir iklim koruması elde edemeyiz. Münih'teki bölgesel dizel araç yasağı orantısız, anti-sosyal ve ters etki yaratıyor. Yalnızca Münih'te yaklaşık 70.000 sürücüyü etkiliyor. Yarı kamulaştırma. Haberland, Haberler'a çevrimiçi olarak şunları söyledi: “İnsanlar hayal kırıklığına uğrar ve ardından radikal bir şekilde oy verirse şaşırmamalısınız.”
 
Üst