Şansölye Scholz'un 2023'te Davos'ta yapılacak ekonomik zirvede açıkladığı yeni “Almanya hızı” yerine getirilmemiş bir vaattir; Gazeteye göre Alman ekonomisi daha çok “ağır çekimde izleyebileceğiniz bir araba kazasına” benziyor. “Financial Times” (FT) eleştirisini kabaca üç alana dayandırıyor:
AfD'nin yükselişi aynı zamanda trafik ışıklarının zayıflığına da dayanmaktadır. Nihayetinde 2021 yılı sonunda seçmenlerin yarısından fazlasını ikna edebildi. Bugün oy kullanma hakkına sahip olanların üçte biri bile üç iktidar partisini desteklemiyor. Öte yandan AfD bu yıl üç eyalet seçimini kazanma yolunda ilerliyor. Financial Times'a göre bu aynı zamanda trafik ışığı politikasına ilişkin yaygın memnuniyetsizlikten de kaynaklanıyor.
Kemer sıkma tedbirleriFederal Anayasa Mahkemesi'nin kararı sonrasında Alman hükümetinin uygulamaya koyduğu grev, yalnızca çiftçilerin yakın zamanda gerçekleştirdiği grevlere yol açmakla kalmayacaktı. Aksine, kesintiler Almanların ekonomiye olan güveninin de zedelenmesine neden oldu. Şirketler ve özel konutlar artan enerji maliyetlerinden zaten şikayetçiydi ve prestijli Alman otomobil endüstrisi hâlâ elektrikli tahriklere geçişle mücadele ediyordu.
Yeşil iklim politikası “Financial Times” gazetesi, trafik ışıklarına olan güvenin artmasına yardımcı olmadığını söylüyor: Örneğin Habeck'in ısıtma yasası o kadar tartışmalıydı ki, Ekonomi Bakanı, kamuoyunun yoğun eleştirisinden sonra yasayı değiştirmek zorunda kaldı.
Gazeteye göre trafik ışıkları koalisyonu Almanya'nın mevcut sorunlarından sorumlu değil. Ancak sosyal adalete odaklanan SPD, iklim değişikliğiyle mücadelede Yeşiller ve daha düşük harcamalara odaklanan FDP, daha basit zamanlarda bile ideal ortaklar olamaz.
“Financial Times”a göre Almanya daha kolay bir dönemle karşı karşıya değil: Altyapının yenilenmesi ve enerji maliyetlerinin düşürülmesi gerekiyor. Dijitalleşmenin hızı yetersiz ve ülke ekonomisinin de daha fazla çeşitlenmesi gerekiyor.
“FT”nin basit sonucu: Bir araya getirilen koalisyonun “nihayet kendini toparlaması” gerekiyor.
AfD'nin yükselişi aynı zamanda trafik ışıklarının zayıflığına da dayanmaktadır. Nihayetinde 2021 yılı sonunda seçmenlerin yarısından fazlasını ikna edebildi. Bugün oy kullanma hakkına sahip olanların üçte biri bile üç iktidar partisini desteklemiyor. Öte yandan AfD bu yıl üç eyalet seçimini kazanma yolunda ilerliyor. Financial Times'a göre bu aynı zamanda trafik ışığı politikasına ilişkin yaygın memnuniyetsizlikten de kaynaklanıyor.
Kemer sıkma tedbirleriFederal Anayasa Mahkemesi'nin kararı sonrasında Alman hükümetinin uygulamaya koyduğu grev, yalnızca çiftçilerin yakın zamanda gerçekleştirdiği grevlere yol açmakla kalmayacaktı. Aksine, kesintiler Almanların ekonomiye olan güveninin de zedelenmesine neden oldu. Şirketler ve özel konutlar artan enerji maliyetlerinden zaten şikayetçiydi ve prestijli Alman otomobil endüstrisi hâlâ elektrikli tahriklere geçişle mücadele ediyordu.
Yeşil iklim politikası “Financial Times” gazetesi, trafik ışıklarına olan güvenin artmasına yardımcı olmadığını söylüyor: Örneğin Habeck'in ısıtma yasası o kadar tartışmalıydı ki, Ekonomi Bakanı, kamuoyunun yoğun eleştirisinden sonra yasayı değiştirmek zorunda kaldı.
Gazeteye göre trafik ışıkları koalisyonu Almanya'nın mevcut sorunlarından sorumlu değil. Ancak sosyal adalete odaklanan SPD, iklim değişikliğiyle mücadelede Yeşiller ve daha düşük harcamalara odaklanan FDP, daha basit zamanlarda bile ideal ortaklar olamaz.
“Financial Times”a göre Almanya daha kolay bir dönemle karşı karşıya değil: Altyapının yenilenmesi ve enerji maliyetlerinin düşürülmesi gerekiyor. Dijitalleşmenin hızı yetersiz ve ülke ekonomisinin de daha fazla çeşitlenmesi gerekiyor.
“FT”nin basit sonucu: Bir araya getirilen koalisyonun “nihayet kendini toparlaması” gerekiyor.