Buna bir nimet ya da felaket deyin, yapay zeka (AI) yavaş yavaş dünyayı ele geçiriyor. Bugün, insan zekasının makineler kullanılarak kopyalandığı ve genel iş akışının hızlandırıldığı teknolojinin yaygın bir şekilde kullanıldığını göreceksiniz. Öyle ki gıda ve konaklama endüstrisi verimliliği artırmak için yapay zekaya büyük yatırımlar yapıyor; fast food devi McDonald's da buna bir örnek. Yıllar geçtikçe zincirin sürecini hızlandırmak için teknolojiyle nasıl denemeler yaptığını anlatan haberlerle karşılaştık. Ancak yakın zamanda yaşanan bir gelişmede, McDonald's'ın tekrarlanan hataların ardından yapay zeka tabanlı pilot projelerinden birini geri çektiği bildirildi.
Ayrıca Okuyun: Popüler Gıda Zincirleri, Yiyeceklerinizi Daha Hızlı Teslim Etmek ve Hazırlamak İçin Yapay Zekayı (AI) Nasıl Kullanıyor?
CNN'de yer alan bir rapora göre McDonald's, ABD'deki 100'den fazla restoranda deneme aşamasında olan yapay zeka arabaya sesli sipariş sistemini geri çekmeye karar verdi. Rapor ayrıca, bu adımın muhtemelen bir sosyal medya kullanıcısı tarafından sistemin arabalardan yanlış siparişler alması, tuhaf yiyecek kombinasyonları üretmesi ve daha fazlasını içeren iddia edilen bir şikayetin viral hale gelmesinden sonra atıldığını belirtiyor.
Fox Business, McDonald's'ın 2021'de IBM ile ortaklık kurarak teknolojinin “mürettebat için operasyonları basitleştirip daha hızlı, gelişmiş bir deneyim yaratıp yaratamayacağını” belirlemek amacıyla yapay zeka arabaya servis testini başlatmasını değerlendiriyor.
Ayrıca Okuyun: Hindistan, gıda işleme sektöründe yapay zekayı teşvik etmeyi hedefliyor: Rapor
McDonald's'ın yapay zeka arabaya servis denemelerinin sonuçlanacağına ilişkin duyurusunun ardından insanlar, yapay zeka destekli çözümlerin kullanımına ilişkin düşüncelerini sosyal medyada paylaştı.
“McDonald's, yapay zeka arabaya servis denemesini durdurdu. 100'den fazla lokasyon, otomatik sipariş sistemlerini sonlandırıyor. Yapay zeka destekli çözümler fast foodun geleceği mi, yoksa sadece geçici bir trend mi?” Sosyal medya platformu X'te bir gönderi okundu.
Bir yorumda “Bu birçok düzeyde çok hayal kırıklığı yaratıyor.” yazıyordu.
Bir kişi şöyle yazdı: “Her şeyi yapay zekayla değiştiremezsiniz. Yapay zekayı kullansanız bile insan müdahalesi olmalı.”
Başka bir yorumda ise “İnsan dokunuşu hâlâ en iyi seçenektir” yazıyordu.
Ayrıca Okuyun: Popüler Gıda Zincirleri, Yiyeceklerinizi Daha Hızlı Teslim Etmek ve Hazırlamak İçin Yapay Zekayı (AI) Nasıl Kullanıyor?
CNN'de yer alan bir rapora göre McDonald's, ABD'deki 100'den fazla restoranda deneme aşamasında olan yapay zeka arabaya sesli sipariş sistemini geri çekmeye karar verdi. Rapor ayrıca, bu adımın muhtemelen bir sosyal medya kullanıcısı tarafından sistemin arabalardan yanlış siparişler alması, tuhaf yiyecek kombinasyonları üretmesi ve daha fazlasını içeren iddia edilen bir şikayetin viral hale gelmesinden sonra atıldığını belirtiyor.
CNBC, yaptığı açıklamada McDonald's'ın “IBM on AOT (otomatik sipariş alma)” ile ortaklığını sonlandırdığını açıkladığını bildirdi. Açıklamada, “Teknoloji, şu anda test edilen tüm restoranlarda en geç 26 Temmuz 2024 tarihine kadar kapatılacak.” ifadesine yer verildi ve sistem genelinde diğer IBM ürünlerini kullanmaya devam edecekleri de eklendi.McDonald's, müşteri şikayetleri nedeniyle sipariş için sesli asistanı test etmeyi bıraktı. IBM ile birlikte yürütüldü.
Örneklerden biri, AI'nın her cümleyi sorgulayıcı bir tonlamayla bitirdiğini gösteren TikTok'tan gelen bu Haberpic.twitter.com/xQtTVpw4in— AI Optimist
(@AI__Optimist) 20 Haziran 2024![]()
Fox Business, McDonald's'ın 2021'de IBM ile ortaklık kurarak teknolojinin “mürettebat için operasyonları basitleştirip daha hızlı, gelişmiş bir deneyim yaratıp yaratamayacağını” belirlemek amacıyla yapay zeka arabaya servis testini başlatmasını değerlendiriyor.
Ayrıca Okuyun: Hindistan, gıda işleme sektöründe yapay zekayı teşvik etmeyi hedefliyor: Rapor
McDonald's'ın yapay zeka arabaya servis denemelerinin sonuçlanacağına ilişkin duyurusunun ardından insanlar, yapay zeka destekli çözümlerin kullanımına ilişkin düşüncelerini sosyal medyada paylaştı.
“McDonald's, yapay zeka arabaya servis denemesini durdurdu. 100'den fazla lokasyon, otomatik sipariş sistemlerini sonlandırıyor. Yapay zeka destekli çözümler fast foodun geleceği mi, yoksa sadece geçici bir trend mi?” Sosyal medya platformu X'te bir gönderi okundu.
Bir yorumda “Bu birçok düzeyde çok hayal kırıklığı yaratıyor.” yazıyordu.
Bir kişi şöyle yazdı: “Her şeyi yapay zekayla değiştiremezsiniz. Yapay zekayı kullansanız bile insan müdahalesi olmalı.”
Başka bir yorumda ise “İnsan dokunuşu hâlâ en iyi seçenektir” yazıyordu.