Otel odalarında, tatil kiralamalarında veya uçak biletlerinde çevrimiçi satın alan herkes, makul bir ön talep bulma deneyimine sahipti ve bu da daha sonra yazarkasa için belirtilmemiş ücretler nedeniyle dışarı çıktı.
Genel suçlular arasında korkunç tatil ücreti, tatil kiralama için temizlik ücretleri ve bazı havayolları koltuk seçimi maliyetini içerir. İşlemin sonunda olan bu tür can sıkıcı maliyetler genellikle elma fiyatlarını elmalarla karşılaştırma sürecini yapan önemsiz ücretler olarak adlandırılır.
Ek maliyetleri karşılayarak canlı eğlence etkinlikleri için otel, tatil kiralama ve bilet hizmetlerini önlemek için bu ay bir federal ticaret komisyonu kuralı yürürlüğe girdi. Bu tür şirketler artık tüm ücretleri içeren bir ön talep göstermek zorundadır ve sonunda ele almalarına izin verilmez.
Tüketiciler için bu zafer, seyahat ve eğlence için çevrimiçi rezervasyon yapma şeklimizi kökten değiştirecek. FTC, Amerikalıların canlı etkinlik biletleri ve kısa süreli konaklama fiyatlarını karşılaştırmak için yılda 53 milyon saat harcadığını tahmin ediyor. Artık birkaç sağlayıcı üzerinde bir fiyat karşılaştırması almak ve bütçemize uyan seçeneği seçmek için kısa bir web araması yapabiliriz.
Ama – ve bir buzzkill olduğum için üzgünüm – burada iyi haber bitiyor.
Uçuş tencereleri, araba kiralama rezervasyonları ve sinema kartları gibi diğer alanlarda gizli ücretler hala gizlenmektedir. Başka bir deyişle, çevrimiçi rezervasyon deneyimi bazı kategoriler için gelişti, ancak hepsi değil.
Yıllardır önemsiz ücretlere karşı kullanılan tüketici raporlarının direktörü Chuck Bell, “İnsanlar gerçekten ölüm hissediyor” dedi.
İşte bilmeniz gerekenler.
Otel avı ve etkinlik biletleri çok daha kolay
Yeni FTC kuralı nedeniyle, Hotels.com ve Expedia gibi oteller için rezervasyon bilgilerini özetleyen web siteleri artık vergiler ve tüm ücretler de dahil olmak üzere genel oda fiyatlarını gösteriyor.
Örneğin, Hotels.com'da web sitesi, Manhattan şehir merkezindeki bir otelde iki gecelik bir konaklama için 825 $ alıntı yaptı. Yazar kasayı tıkladıktan sonra ödeme sayfası, bir tatil ücreti ve 60 $ vergi içeren arıza gösterdi.
Benzer şekilde, hizmet ücreti de dahil olmak üzere toplam fiyat, web sitesine ve Airbnb'deki tatil evlerine göz attığımda bir ev sahibi tarafından toplanan temizlik ücreti görünür. Ticketmaster ve StubHub dahil canlı etkinlikler için bilet satan web siteleri, hizmet ücretleri de dahil olmak üzere toplam maliyetleri göstermektedir.
Ücretlerin kendileri ortadan kalkmamış olsa da, gerçek maliyetler artık şeffaftır. Bu, alışveriş yaparken bütçeyi kolaylaştırır.
Seyahat tekliflerini takip eden bir blog olan The Points Guy'un kurucusu Brian Kelly, Expedia gibi seyahat otel birimlerinin fiyatları karşılaştırmak ve daha sonra doğrudan otel ile rezervasyon yapmak için üçüncü taraf sağlayıcılarını kullanmasını tavsiye ediyor. Otel rezervinizde bir şeyler ters giderse, sorun, otelin destek çalışanı tarafından, esasen orta bir adam olan toplayıcıdan daha verimli bir şekilde çözülebilir.
FTC, bir açıklamada, aldatıcı fiyat uygulamalarının hikayesi olan iki endüstriye odaklandıklarını söyledi.
Ajansın ifadesi, “Tüketiciler, etkinlik kartları veya otel konaklamaları için alışveriş yaparak hayal kırıklığına uğradılar, sadece ödenirse pahalı ve gizemli ücretleri etkilemek için.” Diyor. “Tüketiciler artık tüm gerçeğe sahip olacaklar.”
Ancak gizli ücretler başka bir yerde kalır
Çevrimiçi rezervasyonlar uçuş biletleri gibi diğer kategoriler için daha karmaşıktır.
Alaska Havayolları web sitesinde yapılan bir arama, Haziran ayında 320 ABD doları için New York'tan San Francisco'ya bir uçuş gösterdi. Ancak tıkladıktan sonra, kendi koltuğumun seçiminin 200 dolara mal olacağı anlaşıldı, bu da toplam tutarı 520 ABD dolarına çıkardı.
Havayolları, Ulaştırma Bakanlığı'nın sorumluluğuna tabi oldukları için FTC'nin abur cubur kuralına dahil edilmedi, ancak bu ajans daha yüksek fiyat şeffaflığı için benzer baskılar yaptı. Geçen ay, departman, kontrol edilen çantalar için ücretleri ve koltuk seçimini önceden görüntülemek için havayollarının mevcut olduğu bir kuralı duyurdu. Havayolları bu ay departmana dava açtı ve kuralın çok fazla bilgi vererek tüketicileri karıştıracağını savundu. Sonuç olarak, kural henüz yürürlüğe girmedi.
Kurumsal tekellere karşı savaşan kar amacı gütmeyen bir kuruluş olan Amerikan Ekonomik Özgürlükler Projesi'nde bir havacılık uzmanı olan William McGee, “Bu, çıkartma şokundan yaşayan bir endüstri” dedi. “Gotchas asla durmaz.”
Yetkili, tüketicilerin bir uçak biletinin gerçek fiyatını anlamak için çok çalışmaya devam ettiğini de sözlerine ekledi.
Araştırma sürecini optimize etmek için yararlı bir teknoloji, bir şirketin normalde yazarkasa eklediği ücret türlerini tanımaktır. Bütçe havayolları genellikle ekstralar için hesaplar. Google Fluts gibi uçuş fiyatına sahip bir uçuş aracı kullanıyorsanız, aramanızdan bütçe havayollarını filtreleyebilir ve yalnızca daha basit fiyat yapılarına sahip bilet arayabilirsiniz.
Hedefli ücretler hala çevrimiçi işlemlerimizde saklanıyor. Çevrimiçi rezervasyon için sözde kolaylık ücreti de dahil olmak üzere bir sinema kartının toplam maliyetleri genellikle sadece bir gösteri zamanı ve koltuk seçtikten sonra görüntülenir. Bazı kiralık otomobil şirketleri bir havaalanında faaliyet ücreti artırır.
Uzun kısa hikaye, nöbetçi kal.
Uzun vadede şeffaflık fiyatları zorlayabilir
Bell, yeni kurallar küçük zaferler gibi görünse de, tüketicilerin dört gözle bekleyebilecek büyük değişikliklere sahip olabileceğini söyledi. Artık oteller ve canlı etkinlikler fiyatlandırmaları konusunda daha net olmalı, ücretlerini azaltmak için rekabet baskısına maruz kalabilirler.
“Bazı ücretlerin azaltıldığını veya ortadan kaldırıldığını görmek güzel olacak.”
Genel suçlular arasında korkunç tatil ücreti, tatil kiralama için temizlik ücretleri ve bazı havayolları koltuk seçimi maliyetini içerir. İşlemin sonunda olan bu tür can sıkıcı maliyetler genellikle elma fiyatlarını elmalarla karşılaştırma sürecini yapan önemsiz ücretler olarak adlandırılır.
Ek maliyetleri karşılayarak canlı eğlence etkinlikleri için otel, tatil kiralama ve bilet hizmetlerini önlemek için bu ay bir federal ticaret komisyonu kuralı yürürlüğe girdi. Bu tür şirketler artık tüm ücretleri içeren bir ön talep göstermek zorundadır ve sonunda ele almalarına izin verilmez.
Tüketiciler için bu zafer, seyahat ve eğlence için çevrimiçi rezervasyon yapma şeklimizi kökten değiştirecek. FTC, Amerikalıların canlı etkinlik biletleri ve kısa süreli konaklama fiyatlarını karşılaştırmak için yılda 53 milyon saat harcadığını tahmin ediyor. Artık birkaç sağlayıcı üzerinde bir fiyat karşılaştırması almak ve bütçemize uyan seçeneği seçmek için kısa bir web araması yapabiliriz.
Ama – ve bir buzzkill olduğum için üzgünüm – burada iyi haber bitiyor.
Uçuş tencereleri, araba kiralama rezervasyonları ve sinema kartları gibi diğer alanlarda gizli ücretler hala gizlenmektedir. Başka bir deyişle, çevrimiçi rezervasyon deneyimi bazı kategoriler için gelişti, ancak hepsi değil.
Yıllardır önemsiz ücretlere karşı kullanılan tüketici raporlarının direktörü Chuck Bell, “İnsanlar gerçekten ölüm hissediyor” dedi.
İşte bilmeniz gerekenler.
Otel avı ve etkinlik biletleri çok daha kolay
Yeni FTC kuralı nedeniyle, Hotels.com ve Expedia gibi oteller için rezervasyon bilgilerini özetleyen web siteleri artık vergiler ve tüm ücretler de dahil olmak üzere genel oda fiyatlarını gösteriyor.
Örneğin, Hotels.com'da web sitesi, Manhattan şehir merkezindeki bir otelde iki gecelik bir konaklama için 825 $ alıntı yaptı. Yazar kasayı tıkladıktan sonra ödeme sayfası, bir tatil ücreti ve 60 $ vergi içeren arıza gösterdi.
Benzer şekilde, hizmet ücreti de dahil olmak üzere toplam fiyat, web sitesine ve Airbnb'deki tatil evlerine göz attığımda bir ev sahibi tarafından toplanan temizlik ücreti görünür. Ticketmaster ve StubHub dahil canlı etkinlikler için bilet satan web siteleri, hizmet ücretleri de dahil olmak üzere toplam maliyetleri göstermektedir.
Ücretlerin kendileri ortadan kalkmamış olsa da, gerçek maliyetler artık şeffaftır. Bu, alışveriş yaparken bütçeyi kolaylaştırır.
Seyahat tekliflerini takip eden bir blog olan The Points Guy'un kurucusu Brian Kelly, Expedia gibi seyahat otel birimlerinin fiyatları karşılaştırmak ve daha sonra doğrudan otel ile rezervasyon yapmak için üçüncü taraf sağlayıcılarını kullanmasını tavsiye ediyor. Otel rezervinizde bir şeyler ters giderse, sorun, otelin destek çalışanı tarafından, esasen orta bir adam olan toplayıcıdan daha verimli bir şekilde çözülebilir.
FTC, bir açıklamada, aldatıcı fiyat uygulamalarının hikayesi olan iki endüstriye odaklandıklarını söyledi.
Ajansın ifadesi, “Tüketiciler, etkinlik kartları veya otel konaklamaları için alışveriş yaparak hayal kırıklığına uğradılar, sadece ödenirse pahalı ve gizemli ücretleri etkilemek için.” Diyor. “Tüketiciler artık tüm gerçeğe sahip olacaklar.”
Ancak gizli ücretler başka bir yerde kalır
Çevrimiçi rezervasyonlar uçuş biletleri gibi diğer kategoriler için daha karmaşıktır.
Alaska Havayolları web sitesinde yapılan bir arama, Haziran ayında 320 ABD doları için New York'tan San Francisco'ya bir uçuş gösterdi. Ancak tıkladıktan sonra, kendi koltuğumun seçiminin 200 dolara mal olacağı anlaşıldı, bu da toplam tutarı 520 ABD dolarına çıkardı.
Havayolları, Ulaştırma Bakanlığı'nın sorumluluğuna tabi oldukları için FTC'nin abur cubur kuralına dahil edilmedi, ancak bu ajans daha yüksek fiyat şeffaflığı için benzer baskılar yaptı. Geçen ay, departman, kontrol edilen çantalar için ücretleri ve koltuk seçimini önceden görüntülemek için havayollarının mevcut olduğu bir kuralı duyurdu. Havayolları bu ay departmana dava açtı ve kuralın çok fazla bilgi vererek tüketicileri karıştıracağını savundu. Sonuç olarak, kural henüz yürürlüğe girmedi.
Kurumsal tekellere karşı savaşan kar amacı gütmeyen bir kuruluş olan Amerikan Ekonomik Özgürlükler Projesi'nde bir havacılık uzmanı olan William McGee, “Bu, çıkartma şokundan yaşayan bir endüstri” dedi. “Gotchas asla durmaz.”
Yetkili, tüketicilerin bir uçak biletinin gerçek fiyatını anlamak için çok çalışmaya devam ettiğini de sözlerine ekledi.
Araştırma sürecini optimize etmek için yararlı bir teknoloji, bir şirketin normalde yazarkasa eklediği ücret türlerini tanımaktır. Bütçe havayolları genellikle ekstralar için hesaplar. Google Fluts gibi uçuş fiyatına sahip bir uçuş aracı kullanıyorsanız, aramanızdan bütçe havayollarını filtreleyebilir ve yalnızca daha basit fiyat yapılarına sahip bilet arayabilirsiniz.
Hedefli ücretler hala çevrimiçi işlemlerimizde saklanıyor. Çevrimiçi rezervasyon için sözde kolaylık ücreti de dahil olmak üzere bir sinema kartının toplam maliyetleri genellikle sadece bir gösteri zamanı ve koltuk seçtikten sonra görüntülenir. Bazı kiralık otomobil şirketleri bir havaalanında faaliyet ücreti artırır.
Uzun kısa hikaye, nöbetçi kal.
Uzun vadede şeffaflık fiyatları zorlayabilir
Bell, yeni kurallar küçük zaferler gibi görünse de, tüketicilerin dört gözle bekleyebilecek büyük değişikliklere sahip olabileceğini söyledi. Artık oteller ve canlı etkinlikler fiyatlandırmaları konusunda daha net olmalı, ücretlerini azaltmak için rekabet baskısına maruz kalabilirler.
“Bazı ücretlerin azaltıldığını veya ortadan kaldırıldığını görmek güzel olacak.”