1.500 $’lık Quest Pro’yu denedim ve Metaverse’nin en iyisini gördüm

serdal

New member
BURLINGAME, Kaliforniya — İyi haber, okuyucular: Mark Zuckerberg’in Meta’nın 1.500$’lık son gözlüğü de dahil olmak üzere son yedi yılda üretilen hemen hemen her sanal gerçeklik başlığını kullanmış biri olarak, meta evreninin sunduğu en iyi şeyi gördüm.

Evet, en iyisi zaten burada ve oldukça uzun bir süredir.

Onlar video oyunları.

Bay Zuckerberg ve diğer teknoloji liderleri, meta evrenin alışveriş yaptığımız, sosyalleştiğimiz ve çalıştığımız sürükleyici bir sanal dünya olacağına dair fantezilerini gerçekleştirmemiz için bu araçları satın almamızı istiyor. Ancak tüketiciler, iş liderlerinin kaprislerini takip etmemelidir.

Oculus Rift’in piyasaya sürüldüğü 2016’dan bu yana oyun, bu kulaklıkların en ilgi çekici kullanımı oldu. Bir PC’ye takılan hantal bir kulaklık olan bu mekanizmanın piyasaya sürülmesi, ana akım sanal gerçekliğin başlangıcını ve bu tür eğlenceye odaklanan ilk uygulama dalgasını işaret ediyordu. Bu cihazın kapsamlı testlerine, ardından gelen sayısız rakibine ve önümüzdeki hafta piyasaya sürülecek olan yeni Meta Quest Pro’ya dayanarak, teknolojinin tatlı noktasını bulduğu kesin görünüyor.

Kulaklıklar giyilebilir, sürükleyici video oyun konsollarıdır. İnsanlar bunları PlayStation ve Nintendo satın aldıkları aynı nedenlerle satın almalıdır: eğlenmek ve gerçek dünyadan kısa süreli kaçışlar bulmak için. Teknoloji liderlerinin tuhaf hayallerini gerçekleştirmemek.


Meta, yüksek tanımlı kulaklıkların, yeni iş odaklı yazılımların ve süper hızlı internet bağlantılarının çalışma, işbirliği yapma ve sanat yaratma şeklimizi değiştireceğini öngörüyor. Şirketin kendi jargonunda, Quest Pro “net yeni kullanım durumları” açabilir. Ancak sorulduğunda, ürün kılavuzları şık yeni şapka için “öldürücü bir uygulama” adını veremedi.


Metaverse nedir ve neden önemlidir?

5 haritadan 1


kökenler. “Metaverse” kelimesi, içinde yaşadığımızın ötesinde var olan, tamamen gerçekleştirilmiş bir dijital dünyayı tanımlar. Neal Stephenson tarafından 1992 tarihli Snow Crash adlı romanında icat edildi ve kavram, Ernest Cline tarafından Ready Player One adlı romanında daha ayrıntılı olarak araştırıldı.


Gelecek. Pek çok mühendis, meta evrenin sanal yaşamlarımızın fiziksel gerçekliğimiz kadar önemli bir rol oynayacağı bir çağın habercisi olacağına inanıyor. Bazı uzmanlar bunun hâlâ geçici bir heves ve hatta tehlikeli olabileceği konusunda uyarıyor.


Meta’nın Metaverse içerik direktörü Anand Dass, bu ay bir ürün brifinginde “Cihaz piyasaya çıktığında geliştiricilerle birlikte öğreneceğiz” dedi.

Başka bir deyişle, Meta’nın Quest Pro için satış noktası, daha önce yapılamayan görevleri etkinleştirerek yaşamı değiştirme potansiyelidir. Bu güçlü, ikna edici bir anlatı, ancak henüz gerçekleştirilmemiş bir vizyon.

Sanal (artırılmış, karma, ne istersen-aptal görünümlü) gözlüklerle ilgili tüm abartının ortasında değerli bir ders var: Dolarımızı bir şirketin bir teknolojinin ne olabileceğine dair umutları ve vaatleri için harcamamalıyız. Bu kulaklıkları şu anda yaptıkları şey için almalıyız. Gördüklerime göre Meta Quest Pro, yakın gelecekte öncelikle bir oyun cihazı olacak. (Önümüzdeki yıl tanıtılması beklenen Apple kulaklık için de aynı sonucu tahmin ediyorum.)


Meta’nın Burlingame ofisinde, yenilikleri görmek için Quest Pro’yu bağladım. Meta üç özelliği vurguladı: kulaklığın yüksek çözünürlüklü görüntüsü, selefi 400 $ Quest 2’den dört kat daha fazla piksel alıyor; artık yüz ifadelerinizin ve göz hareketlerinizin gerçek zamanlı bir temsilini oluşturabilen kulaklığa gömülü kamera dizisi; ve sanal bir nesneyi nazikçe sıkıştırmanıza veya agresif bir şekilde yakalamanıza olanak tanıyan, geliştirilmiş basınç hassasiyetine sahip yeni hareket kontrolleri.


Meta personeli ve uygulama geliştiricileri bana kulaklık için özel olarak hazırlanmış 1 saatlik bir yazılım turu verdi. Merakla tek kaşımı kaldırırken sırıtmamı ve kaşlarımı çatmamı taklit eden yüzümün dijital bir avatarını oluşturdum. 3 boyutlu çizimler yaptım ve sanal dartlar attım.

İyileştirilmiş grafikleri ve denetleyicileri etkileyici buldum (ve animasyonlu avatarımı biraz ürkütücü), ancak kulaklığı çıkarıp gerçeğe döndüğümde, tek düşünebildiğim bu yeni özellikleri oyun oynamak için kullanmaktı.

2020’de piyasaya sürülen ve oyuncuların sanal bir arenada birbirlerini vurduğu favori sanal gerçeklik oyunum Blaston, muhtemelen farklı silahlar için tetik çekişlerini daha gerçekçi hale getirmek için geliştirilmiş hareket kontrol cihazlarından faydalanacaktır. Oyuncuların Texas Hold’em oynamak için sanal bir kart masası etrafında toplandığı PokerStars VR, her oyuncunun yüz ifadelerini tanıyabilseydik daha eğlenceli olurdu.

Demo sonunda bu kulaklıkla çalışıp çalışmayacağım konusunda da tereddütlerim vardı. Ürün için bir tanıtım videosunda Meta, Quest Pro’nun e-posta ve diğer görevler arasında gezinirken toplantılarda hokkabazlık yapan çalışanlar için çok görevli bir araç olabileceğini öne sürdü. Ancak Meta’ya göre cihazın pili yalnızca bir ila iki saat dayanıyor. (Kulaklık takılıyken de kullanılabilir, ancak bilgisayar kullanmak daha az karmaşıktır.)


Yine de bir veya iki saatlik pil ömrü gayet iyi. Tahmin ettiniz: oyun.

Satın alma kararlarımızı dayandırmamız gereken gerçek budur. Meta bile pek çok kişinin Quest Pro’yu satın alacağını düşünmüyor. Cihazın hedef grubu erken benimseyenler, tasarımcılar ve şirketlerdir. Bu kamplardan birine girerseniz, mesleğiniz için yararlı sanal gerçeklik uygulamalarının kullanılabilir olup olmadığını görmek için bekle ve gör yaklaşımını öneririm.


Şirket, hedef listesinden daha belirgin bir nişi çıkardı: her yeni oyun donanımı için büyük paralar harcamaya istekli hardcore oyuncular. Kendinizi şımartmaya izin vereceksiniz. Kulaklık, yalnızca Quest Pro için geliştirilmiş yüksek çözünürlüklü sanal gerçeklik oyunlarına erişim sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda Quest 2 için geliştirilmiş yüzlerce oyunla da çalışıyor.

Bu eski Quest 2 oyunlarının çoğu oldukça iyi. Nesnelere vurmak için kollarınızı sallamanızı gerektiren Beat Sabre ve FitXR gibi kalbinizi attıran ve sizi terleten oyunlar, insanların bir şeyi hatırlamak için bağlantıda kalmalarını sağlamak için akıllı saatler takmak zorunda kaldığı bir zamanda bir nimettir. kalkmak.

Bunların hiçbiri – Quest Pro’nun oyun oynamak için harika olacağına ve çoğunlukla eğlence için kullanılacağına dair ilk izlenim – kötü bir şey değil. Hafif bir kablosuz kulaklıkta görsel olarak çarpıcı, sürükleyici oyun deneyimi elde edebilmemiz, sanal gerçekliğin on yıldan kısa bir sürede çok yol kat ettiği anlamına geliyor. Şimdilik, bunlardan birini satın almanın tek nedeni bu.
 
Üst