Coldiretti Toscana ve Affi tarafından yaratılan “İtalyan Çiçekleri” markası Florovivaismo görücüye çıkıyor

HoCaM

Global Mod
Global Mod
Taze çiçeklerden oluşan ilk sevkiyat Hollanda'ya ulaştı. Toskana'nın çiçek yetiştirme bölgesinin kalbinde faaliyet gösteren şirketler için bir referans noktası olan Viareggio'daki Florexport kooperatifi tarafından hazırlanıp gönderildi. Versilia seralarında üretilen binlerce menekşe sapı, bukleler ve okaliptüs yaprakları Kuzey Avrupa pazarına gönderiliyor.

Ülkemizde yetiştirilen ve yurt dışına pazarlanan çiçek üretimi, ilk kez yeşil, beyaz ve kırmızı renkte üç yapraktan oluşan bir çiçeğin üst kısmındaki yazıyla tasvir edilen, tartışmasız ve tartışılmaz bir marka olan “Fiori Italiani” markasıyla övünebilecek. alt ” Ulusal üreticilerden mükemmellik.”

Tarımsal gıdadan sorumlu başkan yardımcısı ve meclis üyesi Stefania Saccardi şöyle konuştu: “Harika bir yenilik, Coldiretti tarafından şiddetle isteniyor ve teşvik ediliyor; bu, Affi ile birlikte çiçekçilik endüstrisini hem Toskana tarımında hem de uluslararası düzeyde zaten lider bir endüstri olan Toskana'ya getiriyor. , dünyanın her yerinde. Hollanda'ya ilk sevkiyat kaldı, bu alışılmadık bir haber çünkü genellikle çiçek ithalatı yapan taraf biziz, ancak “Italian Flowers” markasıyla çiçeklerimizi hem İtalyan hem de Toskana bölgemize demirleyen bir marka ile ihraç edebiliyoruz. ve şu anda Lucca Viareggio Pescia bölgesinde yaklaşık 300 şirketi bünyesinde barındırıyor. Toskana Bölgesi olarak, Kırsal Kalkınma Programı ile bahçecilik işletmelerini hem bölge hem de tedarik zinciri projeleri aracılığıyla ve aynı zamanda çok yenilikçi olan bir sektördeki büyüme yatırımlarını ilgilendiren projeler aracılığıyla desteklemek için uygulamaya koyduğumuz birçok önlem var, bir düşünün. hem pestisitlerin hem de herbisitlerin azaltılması amacıyla suyun akılcı kullanımı için uyguladığı yeni yöntemler.

“Sadece bölgemizde ağırlıklı olarak Viareggio, Lucca-Pescia arasında yoğunlaşmış ve markayı kullanabilecek 300'ün üzerinde çiçek yetiştiricisi firma var. – şöyle açıklıyor Coldiretti Toscana Başkanı Letizia Cesani – Affi ile bu proje üzerinde aylardır çalışıyoruz, dünyanın her yerindeki alıcıların ve tüketicilerin gözünde hemen netleşen bir farklılık geliştirme ihtiyacının bilincindeyiz: İtalyan çiçekleri satın almak. Bu da piyasada avantaj sağlayan bir katma değerdir. Yeniden yapılanma ve örgütlenme süreci yaşayan sektörün sıkıntısı, Kovid döneminde daha da kötüleşti ve seçimleri etkileyen mazot, gübre ve aynı zamanda saksı gibi hammadde maliyetlerindeki patlamayla daha da kötüleşti. üretim stratejileri. Yirmi yıl önce gül, şirketlerimizde çok yaygın bir çiçek iken, bugün artık öyle değil, üretimi çok maliyetli ve sera ısıtmaya gerek olmayan ülkelerden büyük bir rekabet var. Gülün yerini, pazarı fetheden ve tanıtılması gereken ürünler olan düğünçiçeği, gerbera ve menekşeler aldı. Marka, İtalyan ürününün daha iyi tanıtılmasına, desteklenmesine, emek sömürüsüyle ya da ülkemizde yasaklanmış ya da izin verilmeyen seviyelerde gübre kullanılarak üretilen yabancı üretimler denizinde ortaya çıkmasına yardımcı olabilir”.

“Marka, çiçeklerin kökenini ve dolayısıyla ulusal çiçek üretimimizin özelliklerini hiçbir makul şüphenin ötesinde tanımlayan, ayırt edici ve hemen tanınabilen bir unsurdur. Tüketici, bir İtalyan çiçeği aldığında, sürdürülebilir, hatta organik yöntemlerle yetiştirilmiş, ekosisteme duyarlı bir ürün satın aldığını biliyor. – diye açıklıyor AFFI Başkanı Cristiano Genovali – Marka, iç pazarda da çiçeklerimizi daha büyük bir canlılık ve netlikle güçlendirip tanıtabilecek ve tüketiciler arasında ulusal çiçekleri seçme ve tercih etme konusunda farkındalık yaratabilecek. Bu yeni deneyimin daha etkili ve görünür hale geleceğine inandığımıza dair bir mesaj.”

Sevgililer Günü'nün, Sevgililer Günü'nün ve Toskana'nın yıldönümünü resmi lansman için seçen tüm ulusal bahçecilik sektörünü kucaklarsak, değeri 3 milyar avroyu aşan çok önemli bir sektör için bir başarı. tarımsal gıdadan sorumlu başkan yardımcısı ve bölgesel meclis üyesi Stefania Saccardi.
En yetenekli çiçekler arasında gülün her zaman ilk sırada yer alacağı, ancak düğün çiçeği, gerbera, menekşe, anemon, karanfil, lale gibi milli, daha az enerji harcayan, daha sürdürülebilir ve daha ucuz üretimlere yönelerek özgünlüğe yönelen bir Sevgililer Günü. .

Girişim, sektöre yeni bir güven aşılamak ve aynı zamanda yurt dışında yeniden faaliyete geçmek amacıyla markayı İtalya'da Madencilik Bakanlığı'nda araştıran, yaratan, tescil ettiren ve depolayan İtalyan çiçek yetiştiricileri ve çiçekçilerden oluşan ulusal birlik olan Coldiretti ve Affi'nin imzasını taşıyor. .

Toskana menşeli “Fiori Italiani” markası, Coldiretti Toscana'nın önerisiyle, bahçecilik sektörüne yönelik PSR ihalelerine ilişkin yatırım başvurularında ödül puan verebilecek markalar arasına dahil edildi.

“Fiori Italiani” marka projesinin arkasında, İtalyan çiçek yetiştiricileri ve çiçekçiler derneği Affi'nin, İtalyan kısa tedarik zinciri üretimlerini teşvik etmeyi ve tüketiciler ve paydaşlar arasında daha az enerji yoğun ve çevreye daha az etkili çeşitler konusunda farkındalık yaratmayı amaçlayan olağanüstü çalışması yer alıyor.


Andrea Berti, Coldiretti Toscana basın ofisi, işbirliği yaptı
 
Üst