Herkes e-posta adresinizi istiyor. Paylaşmadan önce iki kez düşünün.

serdal

New member
İlgi çeken bir teknoloji, Ventura, California’da bir reklam teknolojisi şirketi olan Trade Desk tarafından geliştirilen Unified ID 2.0 veya UID 2.0 adlı bir reklam çerçevesidir.

Diyelim ki UID 2.0 ile bir spor ayakkabı sitesinde alışveriş yapıyorsunuz ve sizden e-posta adresinizi paylaşmanızı ve ilgili reklamları almayı kabul etmenizi isteyen bir istem görüntüleniyor. E-posta adresinizi girer girmez, UID 2.0 onu bir dizi rakam ve karakterden oluşan bir simgeye dönüştürür. Bu belirteç, TV’nizde UID 2.0 kullanan bir spor yayını uygulamasında oturum açmak için kullandığınızda e-posta adresinizle birlikte iletilir. Reklamverenler, belirteci temel alarak iki hesabı birbirine bağlayabilir ve spor ayakkabı web sitesini ziyaret ettiğinizi bilerek sizi spor yayını uygulamasındaki spor ayakkabı reklamlarıyla hedefleyebilir.

E-posta adresiniz reklam verene ifşa edilmediğinden, UID 2.0 tüketiciler tarafından geleneksel tanımlama bilgisi tabanlı izlemeye göre bir gelişme olarak görülebilir ve reklamverenlerin ayrıntılı göz atma geçmişinize ve kişisel bilgilerinize erişmesine olanak tanır.

Trade Desk’in pazarlama müdürü Ian Colley bir e-postada, “Web siteleri ve uygulamalar, kısmen yayıncıların içeriklerinden para kazanmaları için çerezlerden daha gizlilik bilincine sahip daha iyi bir yol olması gerektiğinden, giderek daha fazla e-posta kimlik doğrulaması istiyor” dedi. “Sonuçta internet bedava değil.”

Bununla birlikte, bir analizde, Firefox web tarayıcısını yapan kar amacı gütmeyen kuruluş Mozilla, UID 2.0’ı “geriye doğru bir gizlilik adımı” olarak adlandırdı çünkü modern web tarayıcılarının önlemek için tasarlandığı türden izleme davranışını etkinleştirdi.

Web siteleri ve uygulamalar için e-posta adresiniz aracılığıyla web etkinliğinizi izlemenin daha kolay yolları vardır. Bir e-posta, adınızı ve soyadınızı içerebilir ve onu bir süredir kullandığınızı varsayarsak, veri simsarları, göz atma etkinliğinize dayalı olarak ilgi alanlarınızın kapsamlı bir profilini zaten oluşturmuştur. Bir web sitesi veya uygulama, e-posta adresinizi, size hedefli reklamlar sunmaya yetecek kadar içgörü içeren bir profille kimliğinizi eşleştirmek için bir reklam komisyoncusunun veritabanına yükleyebilir.

Sonuç olarak, dijital izlemeyle mücadele eden gizlilik araçlarının ortaya çıkmasına rağmen neden ilgili reklamları görmeye devam ettiğinizi merak ediyorsanız, bunun nedeni çoğunlukla e-posta adresinizi paylaşmaya devam ediyor olmanızdır.
 
Üst