İçerik Uyarısı'nda viral olmaya istekli etkileyiciler olarak rol oynuyorsunuz

serdal

New member
Etkileyicilerin dikkat çekmek için yaptıkları şeylerin listesi şok edici. Yaratıcılar bir oturuşta 10.000 kalori yediler, dudaklarını birbirine yapıştırdılar ve galonlarca sütü halkın önünde yere döktüler. Logan Paul, intiharlarla bilinen bir Japon ormanında bir ceset bulduğunu kaydettiğinde, bu durum internette tepkiye yol açtı.

Yeni video oyunu “Content Warning”, şöhret için her şeyi yapma fikrini çılgınca bir meta uç noktaya taşıyor.

Oyuncular, ölümcül canavarlarla mücadele etmek için terk edilmiş fabrikalara ve hayalet gemilere giden içerik yaratıcılarının rolünü üstleniyorlar. Amaç: Öldürülmeden görüntülerin kurgusal web sitesi SpookTube'a yüklenmesini sağlamak. Oyuncular, kliplerinin ne kadar ürkütücü olduğuna bağlı olarak “görüntüleme” kazanır ve birkaç gün içinde belirli bir kotaya ulaşmazlarsa kaybederler.

Oyunun tasarımcılarından ve programcılarından biri olan Petter Henriksson, “Bu, etkileyici kültürden, içerik oluşturma çabasından ve görüntülenme elde etmek için algoritmaları yenme çabasından ilham alıyor” dedi. “İnsanların viral hale gelmesi veya bunu yaparken ölmesi için gereken süre gerçekten önemli.”


Content Warning, hızla yılın en büyük korku oyunlarından biri haline geldi; Totally Accurate Battle Simulator gibi diğer saçma, ragdoll fiziği tabanlı oyunlarla tanınan İsveçli stüdyo Landfall'ın sürpriz bir hiti oldu. Oyun, stüdyonun 1 Nisan Şaka Günü geleneğinin bir parçası olarak PC için piyasaya sürüldü ve iki hafta içinde bir milyon kopya sattı.

Hem Content Warning hem de benzer şekilde başarılı olan Lethal Company, oyuncuların yalnızca oyun içinde fiziksel olarak yakın olduklarında iletişim kurmalarına olanak tanıyan yakınlık sohbetinden yararlanıyor. Ancak ek bir kamera özelliği, içerik uyarısını güçlendiriyor ve oyuncuları, daha sonra ortak evlerinde TV'de izleyebilecekleri, yaşamı tehdit eden kararlar almaya motive ediyor.

Görüntüler genellikle keyiflidir: dev salyangozlar gibi aptal yaratıklardan kaçarken kıkırdayan oyuncuların, makineli tüfek ateşi sıkan bir robot köpeğin ve katil bir süpürgenin düşük kaliteli bir montajı.


Yaklaşık 1,4 milyon aboneye Macro adı altında oyun videoları yayınlayan Marcos Cardenas, “Bir YouTuber olarak bu aslında biraz tetikleyici; burada bazen algoritmanın kölesi oluyorsunuz” dedi.

30 saatten fazla süredir oynayan 28 yaşındaki Cardenas, “Daha çılgın ve aptalca şeyler yaptığınızda oyunun SpookTube'unda daha fazla izlenme elde ediyorsunuz” dedi.

İçerik Uyarısı, oyuncuları bilgisayarlarına klip kaydetmeye teşvik ederek sosyal medya yüklemelerini başarılı bir şekilde teşvik etti.

Sonuç olarak, oyun çevrimiçi ortamda alev alev yanıyor: Hasta canavarlarla röportaj yapıyormuş gibi yapan oyuncuların sahnelerinin yanı sıra sahte marka anlaşmaları ve sponsorluklar ekleyerek etkileyici kültürünü daha da hicvetmek için öneriler var. Oyuncular oyunu hızlandırmayı bile denemişlerdir, ancak oranlar sonsuza kadar arttığı için bu imkansızdır.


Landfall CEO'su Wilhelm Nylund, stüdyonun birçok oyuncunun kalbinde özel bir yere sahip olması nedeniyle TikTok veya Twitch gibi popüler bir platform yerine YouTube'u taklit etmeyi seçtiğini söyledi.


Nylund, “Gençlik yıllarımın çoğunu ve şimdi 20'li yaşlarımı platformda geçirdim; bunun oyunlarımızı oynayan insanların çoğunluğu için geçerli olduğunu düşünüyorum” dedi. “YouTube, tüm oyun geliştirme yolculuğum boyunca benimle birlikteydi ve bunları oynayacak insanları bulmamın ilk yollarından biriydi.”

Gelecekteki bir distopyada geçmesine rağmen YouTube parodisi oyuna çarpıcı derecede çağdaş bir his veriyor. İnsanları kaçmak isterlerse captcha doldurmaya zorlayan kafesli bir yaratık ve kliplere tepki veren sahte yorumcular da dahil olmak üzere canlı yayınları taklit eden bir özellik gibi başka hiper-modern yönler de var.

İçerik Uyarısı'nın resmi bir hikaye modu olmasa da incelikli bir bilgi var. Nylund tarafından geliştirilen konsept, oyuncuların “Eski Dünya”daki havanın tehlikeli derecede kirlenmesi nedeniyle bulut toplumunda yaşamasını öngörüyor. Kendilerini hastalıklı eski dünyaya kaptırmak ve sözde virallik için çekim yapmak için dalgıç kıyafetleri giymeleri gerekiyor.

Nylund şunları söyledi: “Temanın bir kısmı, iklim felaketine aşırı iyimser çözümler getirmek: “Bütün fikir, 'Eh, sorun değil, Dünya'yı mahvedebiliriz ve sonra oradan çıkıp aynı şeye doğru yol alabiliriz' Devam edelim.'” İleri.'”

İçerik uyarısında tehlikede olan çok daha az şey var. Sıfır görüntüleme, gerçek bir YouTuber'ı önemsiz hale getirebilir, ancak kötü bir turun ardından oyun kolayca kapatılabilir. Cardenas, “Bunda hoş bir katarsis var” dedi. “Aslında hiçbir şey kaybetmezsin.”
 
Üst