İçten yanmalı motor kapalı mı? Medya patlayıcı ayrıntıları ortaya koyuyor

Felaket

New member
2035'ten itibaren, benzinli, dizel, gazlı veya herhangi bir hibrit tahrikle çalışıp çalışmadığına bakılmaksızın, AB'de hiçbir yeni içten yanmalı motorun kayıt edilmesine izin verilmeyecek. Bu durumda yalnızca pille çalışan veya hidrojenle çalışan elektrikli arabalara izin verilecek. Karar nispeten yakın olsa ve uzmanlar arasında son derece tartışmalı olsa da, bu aslında tamamlanmış bir anlaşmaydı. Ancak AB, elektrikli otomobillerin o zamana kadar ulaşımdaki emisyonların azaltılmasına ne gibi gerçek katkılar sağladığı konusunda 2026 yılında bir ara değerlendirme yapılması gerektiğini açıkça belirtmişti.

Yanmalı motor bitmeden kapatılsın mı? Patlayıcı tablo sızdırıldı


Avusturyalı Kronen-Zeitung gazetesi şu haberi veriyor: “Pazartesi akşamı Brüksel'de yapılan çok dikkat çekici oylamanın ardından, içten yanmalı motorların sonu aslında sona ermek üzere.” Sebebi: Bilim insanları tarafından her zaman eleştirilen ve e-mobilitenin gerçek emisyon dengesini tamamen göz ardı eden, daha önce olduğu gibi elektrikli araca sıfır gramlık CO2 dengesini otomatik olarak atamak yerine artık gerçek bir denge analizi yapılmalı. . Bu, e-mobilitenin artık otomatik olarak en iyi sürüş türü olmayacağı anlamına geliyor. “Krone”un kullanabileceği bir referans veri sayfası, şarj için gereken elektriğin CO2 içeriğinin “iletim ve dönüşüm sırasındaki kayıplar dahil” nasıl sayılacağını belirler. Elektrikli otomobillerin sera gazı emisyonları artık resmi olarak sıfır olmayacak, elektrik karışımına bağlı olacak.

Çin'den gelen elektrik dalgasına karşı koruma mekanizması?


“Krone”a göre AB, Avrupa otomobil endüstrisini neredeyse düzleştirebilecek bir Çin elektrikli araç dalgasına yol açan, kendi seçtiği “Yalnızca Elektrikli” stratejisinden de kendisini korumak istiyor. Çin diktatörlüğünün birçok belirleyici avantajı var: Bir yandan ülkenin e-mobilite için önemli hammaddelere erişimi var ve AB'den çok daha ucuza üretim yapabiliyor. Öte yandan Çin, AB kadar katı iklim hedeflerine yaklaşamadı. Örneğin Çin, CO2 emisyonlarını 2030 yılına kadar artırmak ve ancak o zaman azaltmak istiyor. Çin, elektrik saldırısıyla aynı zamanda hidrojen ve alternatif yakıtların kullanımını da öne çıkarıyor.

Bazı sorular cevapsız kalıyor


Bu arada Brüksel'in yeni düşüncelerinin gerçekte ne anlama geldiği hala belirsizliğini koruyor. “Krone”, AB Komisyonu şefi von der Leyen'in şu sözlerini aktarıyor: “Bunun amacı, tüketiciler için teknolojilere ve seçeneklere açıklık sağlanmasıdır.” Ancak şimdiye kadar, yanmalı motor yasağının olası bir istisnası, yalnızca yeni arabaların CO2 dengesi açısından iklim açısından nötr olacak saf elektrik bazlı e-yakıtlarla çalıştırılması durumunda planlanıyordu. Ancak bu yakıtlar henüz piyasada mevcut değildir. AB tablosunda da belirtilen HVO dizel gibi alternatif yakıtlarda durum farklıdır.


Ancak Haberler online'dan alınan bilgiye göre, “CountEmissionsEU” terimi altında sadece otomotiv sektörünü kapsamayan yeni hesaplama yöntemlerinin otomobil üreticilerinin filo dengesine tam olarak nasıl dahil edilebileceğine henüz karar verilmedi. Bu düzeltilmeseydi, sonuç olarak içten yanmalı motor yasağını eleştirenlerin hiçbir şey kazanamayacaklarıydı. Çünkü otomobil üreticilerinin elektrikli otomobillerden başka bir şey üretmesi ancak bunu iklim hedeflerine dahil etmeleri ve hedefleri tutturamamaları halinde Brüksel'in üreticilere uyguladığı para cezalarından kaçınmaları durumunda mantıklı olacaktır.

“Yanmalı motorlara çok kötü bakılıyor”


Alternatif yakıt üreticileri de Brüksel'in yeni tavrının ardından eyleme geçilip geçilmeyeceği konusunda şüpheci olmaya devam ediyor. eFuelsNow ilgi grubundan Andreas Bauditz, Haberler online'a şunları söyledi: “Sadece sıfır gram CO2/km ile çalışmayı dikkate alan ve elektrik üretimi sırasında orantılı CO2 emisyonlarını hesaba katmayan bir elektrikli otomobilin daha önce tercih edilen değerlendirmesi, muhasebe sahtekarlığı ve İklim korumasına hizmet etmiyor. Ayrıca günümüzün 'Tanktan Tekerleğe' görünümünde içten yanmalı motor çok zayıf temsil ediliyor. Bauditz, “Bugün itibariyle, yakıttaki yenilenebilir pay nedeniyle yerel emisyonların neredeyse %10'u küresel ısınmayla ilgili değil” diyor.

Elektrik karışımına bağlı olarak elektrikli arabalar 65.000 ila 90.000 km arasında daha iklim dostudur


Yakın zamanda VDI tarafından yapılan bağımsız bir çalışma, çeşitli tahrik türlerinin CO2 dengesi açısından gerçekte ne kadar çevre dostu olduğunu gösterdi:

  • Kompakt sınıftaki elektrikli otomobiller ancak 90.000 kilometreden itibaren içten yanmalı motorlara göre daha çevre dostu hale geliyor. Yalnızca yeşil elektrik kullanırsanız elektrikli otomobilin daha temiz olduğu eşik 65.000 km'ye düşüyor.
  • Uzun vadeli testte, iki sürüş türü iklim dengesi açısından en iyi performansı gösteriyor: saf elektrikli otomobil (200.000 km'ye kadar yaşam döngüsünde 24,2 ton CO2) ve şarj edilebilir hibrit (24,8 ton). Ancak ikinci durumda emisyon tasarrufu potansiyeli büyük ölçüde hibrit aracın elektrikli sürüş payının gerçekte ne kadar yüksek olduğuna bağlıdır.
  • Üçüncü sırada dizel motor (33 ton CO2) ve dördüncü sırada ise benzinli motor (37 ton CO2) yer alıyor. Hesaplamada, arabaların her biri fosil yakıtlarla ve yasal olarak düzenlenen katkılarla dolduruldu. VDI çalışması, HVO dizel veya saf e-yakıtlar gibi alternatif yakıtların iklim etkisini göstermiyor.
 
Üst