“İyice çizelim”: Sviluppo Kırsal Toskana 2023-27'nin iletişim kampanyası başlıyor

HoCaM

Global Mod
Global Mod
“Toskana Kırsal Kalkınma 2023-2027”, EAFRD – Avrupa Kırsal Kalkınma Tarım Fonu tarafından ortaklaşa finanse edilen yeni 2023-2027 programlama döngüsünün başlığıdır.

Tarım-gıda departmanının, bugün Toskana Bölgesi başkanı Eugenio Giani ve başkan yardımcısı ve tarım-gıda meclis üyesi Stefania Saccardi tarafından sunulan yeni ve ayrıntılı bir iletişim kampanyasıyla eşlik etmeye ve desteklemeye karar verdiği bir başlık.

2023-2027 yılları arasındaki beş yıllık programlamada, tarım, ormancılık ve kırsal kalkınma için mevcut olan yaklaşık 749 milyon Euro'nun kullanımı görülecek ve bu, 50 müdahalenin etkinleştirilmesiyle dağıtılacak. Yeni programlamanın başlatıldığı ilk yıl olan 2023, çeşitli kısaltmaların (EAFRD, PSR, PSP, CSR…) örtüşmesi nedeniyle önceki döngünün (2014-2022) son aşamasına denk geldi.

Bu da çeşitli kısaltmalardan vazgeçerek herkes için çok basit ve anlaşılır bir “özellik” bulmayı gerekli kılan bir başka nedendi.

Böylece “Toskana Kırsal Kalkınması 2023-2027” için yeni bir lansman kampanyası doğdu.

Başkan Giani, “Toskana, İtalya'da tarım ve ormancılık alanı açısından birinci bölgedir. Bugün 1 milyar 400 milyon Euro'nun üzerinde bir değere sahip olan Toskana'nın PDO PGI ürünleri, şarap için 1 milyar 220 milyon Euro'nun üzerinde bir değere sahip olup, etki açısından üçüncü bölgedir. Toskana, yüzde 35 oranında organik üretime sahip olan ve dolayısıyla kısa tedarik zinciri ürünlerine sahip bir bölgedir. Toskana, 32'si gıda ürünü ve 58'i şarap olmak üzere 90 PGI bölgesidir; bunlar, Marradi'de 12 tür kestane bulmamı sağlayan biyolojik çeşitliliğin kanıtıdır ve kestanenin kendisinin kestane olmadığını dikkatlice not edin. Burada, mükemmeliyet festivali olmayı hedefleyen Kimlikler Festivali'nde, Toskana kimliğinin ve kalitesinin en önemli bölümlerinden birini tarım-gıda alanında görüyoruz; bu iki özelliği, aynı zamanda yeni programlama kampanyasının temel taşları olarak da kullandık. EAFRD 2023-2027 tarafından ortaklaşa finanse edilen döngü, önümüzdeki beş yıl için Avrupa tarım fonlarının programlanmasına rehberlik edecek kriterleri vurgulayan büyüleyici ve hoş bir kampanya: bölgenin korunması, sürdürülebilirlik, kalite, çiftçilere destek ve şirketlerinin rekabet gücü”.

Başkan Yardımcısı Saccardi, “Toskana Kırsal Kalkınması 2023-2027'ye adanmış bu iletişim kampanyasını, Toskana Bölgesi'nin 2023-2027 programına 750 milyon Euro'nun üzerinde yatırımla tarım dünyamız için neler yaptığını güzel görsellerle anlatmak istedik” dedi. Çağdaş Toskana tarımının inşasına katkıda bulunan, iki sıfatla tanımlamam gerekse “sürdürülebilir” ve yüksek kalitede diyebileceğim bir program. Bu sabah Toskana Kimlik Festivali'nde anlatmaya çalıştığımız hikayenin bir kısmı da bölgemizin bu ayırt edici kriterlerine dayanıyor; burada bölgemizi tek başına değil, ulusal panoramaya yerleştiren yönleriyle güçlü bir şekilde karakterize edilen bir kimlikten bahsettik. Organik tarımdan başlayıp, PDO ve PGI sayımıza, spesifik coğrafi işaretli ürünlerimize, ormanlarımızın değerine kadar birçok sektörde zirvede, orman yangınlarıyla mücadele sistemimizin gücü ve kapasitesiyle yoluna devam edecektir. Tarımsal-iklimsel-çevresel önlemlere güçlü bir şekilde odaklanan ve dolayısıyla tarım ve çevre arasında giderek daha güçlü bir uyumluluğa odaklanan, uygulamaya koyduğumuz bir programla; Hayvan refahına dayalı hayvancılığın yanı sıra gençlere yönelik yatırımlar ve desteklerin yanı sıra dezavantajlı dağlık alanlar ve YEG'lerimiz sayesinde lider tedbir yoluyla iyileştirilen bölgeleri de dikkate alan bir programlama”.

Logonun grafik fikri

“Toskana Kırsal Kalkınma 2023-2027” logosunun grafik fikri, kırsal kalkınmanın anahtar kelimelerini içeriyor: yenilik, sürdürülebilirlik, değişim, basitleştirme ve esneklik.

Logo (buğday başağı), sadeliğiyle kırsal dünyaya yapılan doğrudan referansı ve ağ bağlantıları olan kulağın kaburgaları tarafından temsil edilen yenilik ve değişim unsurlarını birleştirir.

Logo, değişimi birkaç program boyunca süren kırsal kalkınma geleneğiyle bağlantılandırma arzusuyla önceki logonun yuvarlak hatlarını hatırlatıyor.

Dairenin kulaktan inşa edilen kısmı, desteği ileten ve kısmen kırsal yaşamın ve kırsal kalkınma politikalarının döngüsel doğasını temsil eden, sarmalayıcı bir figürün anında algısını sağlar.

Ayrıca, kulak tabandan göze yukarı doğru eşlik ederek doğal büyüme sürecini ve kırsal kalkınma politikalarının işletmelere, bölgelere, vatandaşlara, gençlere ve kadınlara büyümelerine yardımcı olmak için verebileceği desteği temsil eder.

Yeni kampanya “Toskana Kırsal Kalkınma”nın amaçları

Herkes için anlaşılır olun ve bölgenin korunması, çevresel sürdürülebilirlik, üretim kalitesi, arazinin ve peyzajın korunması, çiftçilerin geliri ve rekabet güçlerinin desteklenmesi ile bağlantılı olarak tarımın önemini tüm yönleriyle vurgulayın.

Kavram 4 görselle ifade edilmiştir: tarıma ve kırsal kalkınmaya yönelik genel destek kavramını hatırlatan genel bir “şemsiye” görseli ve bazı müdahalelerin bölündüğü üç temayı hatırlatan 3 sapma (ve dolayısıyla fırsatlar ) bu sektör için: çevre/bölge, yenilik; yatırımlar

Şemsiye görüntüsü – İyice çizelim (Valdarno horozunun görüntüsüyle)

İlk sapma: çevre ve bölge – Yükseklere uçalım (astronotu çağrıştıran arıcı imajıyla)

İkinci çekim: yenilik – Ahırları hedefleyelim (demet üzerindeki çocuğun parmağını gökyüzüne doğru gösteren görüntüsü ile)

Üçüncü düşüş: yatırımlar – Tutkularımız var (traktörle oynayan çocuk imajıyla).

Nasıl, nerede ve ne zaman

Örneğin: web kanalları, sosyal medya, statik reklam panoları, dinamik reklam panoları, radyo, kağıt gazeteler, çevrimiçi gazeteler.

Nerede: Toskana bölgesinin tamamı.

Ne zaman: Mart ayının sonundan Nisan ayının sonuna kadar.
 
Üst