Geçen hafta Federal, CO2 emisyon ticaretinde kapsamlı bir reform yapmaya karar verdi. Bu, CO2 sertifikalarını Avrupa pazarındaki şirketlere açık artırarak 2027'den CO2 vergisini tanımlayacaktır. Bu zaten AB tarafından kararlaştırıldı ve reform şimdi Alman yasalarına aktarıldı. Bu, sürücüler için şiddetli fiyat artışları anlamına gelebilir.
ADAC Uzmanı 2027'den beri yakıt fiyatı patlamasından korkuyor
Ulusal CO2 fiyatının şu anda ton başına 55 Euro olduğu tahmin edilmektedir. ADAC'daki trafik müdürü Stefan Gerwens, “Bild” i söyledi: “2026'da en fazla 65 avro olacak. 2027'den itibaren sabit fiyat ortadan kaldırıldı, o zaman Avrupa pazarı ne kadar pahalı olacağını belirleyecek.” Gerwens, “benzinde maksimum 3 sent ve dizel için 3.1 sent düşük fiyat artışından” gidiyor, ancak bundan sonra önemli ölçüde daha pahalı olabilir.
2027'den itibaren yakıt fiyatındaki CO2 fiyatının en azından perspektif olarak iki katına çıktığını varsaymalıyız. Bu, litre başına toplam 35 ila 38 sent olurdu ”diyor Gerwens. Avrupa CO2 fiyatı için çok farklı tahminler var. Bazıları 2030 için litre başına 20 sent, bazıları ise bir euro üzerinde beklerdi. ADAC, kısa sürede litre başına bir Euro'nun üzerinde bir fiyat artışı olarak görülür, ancak “olası değildir”.
Bu nedenle Gerwens, banliyö sabit oranında bir artış ve ADAC adına düşük gelirli insanları rahatlatması gereken bir iklim alanı çağrısında bulunuyor. “Arabalarına güvenen insanlar çok stresli olabilir. Bu yüzden bir iklim alanına kararlıyız.”
ADAC Uzmanı 2027'den beri yakıt fiyatı patlamasından korkuyor
Ulusal CO2 fiyatının şu anda ton başına 55 Euro olduğu tahmin edilmektedir. ADAC'daki trafik müdürü Stefan Gerwens, “Bild” i söyledi: “2026'da en fazla 65 avro olacak. 2027'den itibaren sabit fiyat ortadan kaldırıldı, o zaman Avrupa pazarı ne kadar pahalı olacağını belirleyecek.” Gerwens, “benzinde maksimum 3 sent ve dizel için 3.1 sent düşük fiyat artışından” gidiyor, ancak bundan sonra önemli ölçüde daha pahalı olabilir.
2027'den itibaren yakıt fiyatındaki CO2 fiyatının en azından perspektif olarak iki katına çıktığını varsaymalıyız. Bu, litre başına toplam 35 ila 38 sent olurdu ”diyor Gerwens. Avrupa CO2 fiyatı için çok farklı tahminler var. Bazıları 2030 için litre başına 20 sent, bazıları ise bir euro üzerinde beklerdi. ADAC, kısa sürede litre başına bir Euro'nun üzerinde bir fiyat artışı olarak görülür, ancak “olası değildir”.
Bu nedenle Gerwens, banliyö sabit oranında bir artış ve ADAC adına düşük gelirli insanları rahatlatması gereken bir iklim alanı çağrısında bulunuyor. “Arabalarına güvenen insanlar çok stresli olabilir. Bu yüzden bir iklim alanına kararlıyız.”