Yapay Zeka (AI), makineleri kullanarak insan zekasını simüle eden bir teknolojidir. Bu teknoloji, fast-food endüstrisi de dahil olmak üzere çeşitli alanlara ve endüstrilere yayıldı. Domino's ve McDonald's gibi büyük ve köklü fast-food zincirleri uzun süredir yapay zekaya yatırım yapıyor ve deneyler yapıyor. Bu, yemek hazırlamaktan sipariş verme ve teslimat deneyimini geliştirmeye kadar süreçlerinin hızlandırılmasına yardımcı oluyor. Bu popüler fast-food zincirlerinin, yemeğinizi mümkün olan en hızlı şekilde teslim etmek ve hatta gıda israfını azaltmak için yapay zekayı nasıl kullandığını öğrenmek için kaydırmaya devam edin.
İşte 5 Temel Fast Food Zinciri ve Yapay Zekayı (AI) Nasıl Kullandıkları:
1. Domino's
Domino's, Domino's uygulaması aracılığıyla siparişlerini almak için müşterilerle etkileşim kurabilen Dom adlı bir sesli asistanı piyasaya sürdüğü en az 2014 yılından bu yana yapay zekayı kullanıyor. “Sağlam ilham verici domates sosu” ile “barbekü sosu” gibi soslar arasındaki nüansları ve diğer seçeneklerin yanı sıra “elle atılmış” mı yoksa “glütensiz kabuk” mu istediğinizi anlıyor.
Son zamanlarda Domino'nun “yeni nesil” mağazaları, müşterilerin siparişlerini tamamlamadan önce personelin pizza yapmaya başlamasına yardımcı olan teknolojiyi kullanıyor. CEO Russell Weiner, “İnsanlar siparişlerini bitirmeden pizza yapıyorsanız ve şoförünüzün mağazaya geri gelip park yeri bulmasını gerektirmeyecek şekilde pizzaları gönderiyorsanız, bu size yardımcı olacaktır” dedi. Quartz raporuna göre yatırımcılar.
Ayrıca Okuyun: Yeni Yapay Zeka Sistemi, Kalori Tüketiminizi Hesaplamak İçin 'Ne Yediğinizi İzleyebilir'
2.McDonald's
McDonald's, restoranlarının çoğunda dokunmatik ekranlı sipariş kiosklarını uygulayarak bekleme sürelerini azalttı.
McDonald's, otomatik arabaya servis için yapay zeka uygulamalarını araştırdı. McDonald's'a göre bu, “ses tabanlı bir [platform] karmaşık, çok dilli, çok vurgulu ve çok öğeli, konuşmaya dayalı siparişler için.” Ancak bu ay yapılan son güncellemede McDonald's, ABD'deki komik aksiliklerin ardından yapay zeka destekli sipariş teknolojisini ABD'deki arabaya servis restoranlarından kaldıracağını doğruladı. BBC'nin haberine göre, yapay zeka sipariş sistemi viral hale geldi; örneğin pastırmalı dondurmadan yüzlerce dolar değerindeki tavuk parçalarına kadar.
Fotoğraf Kredisi: iStock
3. Taco Bell ve KFC
Taco Bell ve KFC, Yum Brands çatısı altında yer alıyor ve aynı zamanda envanterlerine yardımcı olmak için yapay zekayı da benimsiyor. Restaurant Business Magazine'e göre, tahmini siparişlerini tamamlamak için her hafta ne kadar ürün sipariş edilmesi gerektiğini tahmin eden ve öneren “Önerilen Sipariş” adı verilen bir sistem eklediler. Bu, gıda israfının azaltılmasına ve gıda maliyetlerinin düşürülmesine yardımcı olur. Daha iyi talep tahminleri aynı zamanda gıda maddelerinde son dakika kıtlığının önlenmesine de yardımcı olur.
KFC ve Taco Bell de arabaya serviste yapay zekaya doğru ilerliyor. Yapay zeka sistemleri önceki siparişlere veya günün saatine göre menü önerileri sunarak satışların artmasına yardımcı oluyor.
Ayrıca Okuyun: KFC ve Taco Bell yemek hazırlamak için 'yapay zeka' deneyecek
4. Temel Reis
Arabaya servis için yapay zekayı benimseyen bir diğer popüler fast-food zinciri ise Popeyes. Bu ayın başlarında Popeyes, Birleşik Krallık'taki mülkünde arabaya servis siparişleri almak için yapay zekayı kullanacağını duyurdu. The Grocer tarafından hazırlanan bir rapora göre müşteriler, siparişlerini arabaya servis penceresinden vermek için sesle etkinleşen yapay zeka asistanı 'AL'yi kullanacak.
Asistan, müşterilerin siparişlerinin doğru şekilde anlaşılıp anlaşılmadığını kontrol edebilecekleri dijital bir ekranın yanı sıra siparişi “doğal, sohbete dayalı bir şekilde” alıyor. 'AL' ayrıca alerjenler, mevcut promosyonlar ve ürün içerikleri hakkındaki soruları yanıtlayacak donanıma sahiptir. Bir Popeyes sözcüsü, yeni fonksiyonun “ekibi serbest bırakacağını” ve onlara “müşteri hizmetleri gibi işin diğer kısımlarına odaklanmalarına” olanak tanıyacağını söyledi.
İşte 5 Temel Fast Food Zinciri ve Yapay Zekayı (AI) Nasıl Kullandıkları:
1. Domino's
Domino's, Domino's uygulaması aracılığıyla siparişlerini almak için müşterilerle etkileşim kurabilen Dom adlı bir sesli asistanı piyasaya sürdüğü en az 2014 yılından bu yana yapay zekayı kullanıyor. “Sağlam ilham verici domates sosu” ile “barbekü sosu” gibi soslar arasındaki nüansları ve diğer seçeneklerin yanı sıra “elle atılmış” mı yoksa “glütensiz kabuk” mu istediğinizi anlıyor.
Son zamanlarda Domino'nun “yeni nesil” mağazaları, müşterilerin siparişlerini tamamlamadan önce personelin pizza yapmaya başlamasına yardımcı olan teknolojiyi kullanıyor. CEO Russell Weiner, “İnsanlar siparişlerini bitirmeden pizza yapıyorsanız ve şoförünüzün mağazaya geri gelip park yeri bulmasını gerektirmeyecek şekilde pizzaları gönderiyorsanız, bu size yardımcı olacaktır” dedi. Quartz raporuna göre yatırımcılar.
Ayrıca Okuyun: Yeni Yapay Zeka Sistemi, Kalori Tüketiminizi Hesaplamak İçin 'Ne Yediğinizi İzleyebilir'
2.McDonald's
McDonald's, restoranlarının çoğunda dokunmatik ekranlı sipariş kiosklarını uygulayarak bekleme sürelerini azalttı.
McDonald's, otomatik arabaya servis için yapay zeka uygulamalarını araştırdı. McDonald's'a göre bu, “ses tabanlı bir [platform] karmaşık, çok dilli, çok vurgulu ve çok öğeli, konuşmaya dayalı siparişler için.” Ancak bu ay yapılan son güncellemede McDonald's, ABD'deki komik aksiliklerin ardından yapay zeka destekli sipariş teknolojisini ABD'deki arabaya servis restoranlarından kaldıracağını doğruladı. BBC'nin haberine göre, yapay zeka sipariş sistemi viral hale geldi; örneğin pastırmalı dondurmadan yüzlerce dolar değerindeki tavuk parçalarına kadar.
Fotoğraf Kredisi: iStock
3. Taco Bell ve KFC
Taco Bell ve KFC, Yum Brands çatısı altında yer alıyor ve aynı zamanda envanterlerine yardımcı olmak için yapay zekayı da benimsiyor. Restaurant Business Magazine'e göre, tahmini siparişlerini tamamlamak için her hafta ne kadar ürün sipariş edilmesi gerektiğini tahmin eden ve öneren “Önerilen Sipariş” adı verilen bir sistem eklediler. Bu, gıda israfının azaltılmasına ve gıda maliyetlerinin düşürülmesine yardımcı olur. Daha iyi talep tahminleri aynı zamanda gıda maddelerinde son dakika kıtlığının önlenmesine de yardımcı olur.
KFC ve Taco Bell de arabaya serviste yapay zekaya doğru ilerliyor. Yapay zeka sistemleri önceki siparişlere veya günün saatine göre menü önerileri sunarak satışların artmasına yardımcı oluyor.
Ayrıca Okuyun: KFC ve Taco Bell yemek hazırlamak için 'yapay zeka' deneyecek
4. Temel Reis
Arabaya servis için yapay zekayı benimseyen bir diğer popüler fast-food zinciri ise Popeyes. Bu ayın başlarında Popeyes, Birleşik Krallık'taki mülkünde arabaya servis siparişleri almak için yapay zekayı kullanacağını duyurdu. The Grocer tarafından hazırlanan bir rapora göre müşteriler, siparişlerini arabaya servis penceresinden vermek için sesle etkinleşen yapay zeka asistanı 'AL'yi kullanacak.
Asistan, müşterilerin siparişlerinin doğru şekilde anlaşılıp anlaşılmadığını kontrol edebilecekleri dijital bir ekranın yanı sıra siparişi “doğal, sohbete dayalı bir şekilde” alıyor. 'AL' ayrıca alerjenler, mevcut promosyonlar ve ürün içerikleri hakkındaki soruları yanıtlayacak donanıma sahiptir. Bir Popeyes sözcüsü, yeni fonksiyonun “ekibi serbest bırakacağını” ve onlara “müşteri hizmetleri gibi işin diğer kısımlarına odaklanmalarına” olanak tanıyacağını söyledi.