PrimAnteprima yeni 2024 rekoltelerinin haftasını açıyor

HoCaM

Global Mod
Global Mod
Neredeyse tüm Toskana bağ alanını kapsayan 52 PDO (11 DOCG ve 41 DOC) ve 6 IGT olmak üzere elli sekiz tanınmış coğrafi işaret: 2023'te, ilgili alanların azaldığını gören uluslararası bir panoramada, bağın yaşayabilirliği şu şekildedir: Toskana'nın 61 bin hektara ulaştığı doğrulandı ve bunun %95,7'si ulusal ortalamaya göre %65'e varan şaraplara ayrıldı. Bunların neredeyse %60'ı (36 bin hektar) 23 yıldır yürürlükte olan CMO Şarap – Yeniden Yapılanma ve Yeniden Dönüşüm tedbirinden yararlandı. Toskana bu konuda da %50 olan ulusal ortalamanın üzerindedir.

Tedbirin önemli bölgesel kullanımı, %55'i yirmi yaşın altında olan bağın ortalama yaşının analiz edilmesiyle de ortaya çıkmaktadır. Organik tarım da ortalamanın üzerindedir; bağ alanının %38'ini kapsarken, ulusal bazda bu oran %20'dir.

Şarap sektörü için ışıklar ve gölgelerden oluşan küresel düzeyde genel bir senaryodaki önemli veriler: 14 Şubat Çarşamba günü Floransa'da Made in Toskana şarap üretiminin rakamları, trendleri ve beklentileri PrimAnteprima'nın merkezinde olacak, Yeni rekoltelerin basın ve şarap severler dünyasına sunulduğu Toskana Şarap Önizlemeleri Haftası'nın açılışını yapan geleneksel gün (sadece davet üzerine akredite basına ayrılmıştır).

Başkan Eugenio Giani, “Bu yıl da Önizlemeler büyük bir tartışma, dünyaya açılma ve çok kaliteli şirketlerin sunulması için bir an” dedi. İklim değişikliğiyle bağlantılı olarak üretilen miktarı etkileyen bazı sorunlar oldu, ancak kaliteyle ilgili değil ve tüm tarım-gıda ürünlerinin tanıtılması ve ihracatının desteklenmesi tam olarak şarap ve özellikle kaliteli şarap aracılığıyla sağlanır. Made in Toskana, şarap ihracatı sayesinde artık ülkemizin gayri safi yurtiçi hasılasının büyümesinde güçlü bir değer haline geldi.”

Tarımsal gıdadan sorumlu başkan yardımcısı ve meclis üyesi Stefania Saccardi, “Şarap endüstrisi bölgemizde çok güçlü” dedi. İklim değişikliği nedeniyle cezaların görüldüğü bir sezonda bile rakamlar bizi rahatlatıyor, ben sadece tüylü küfü düşünüyorum . Yine de bu yıl Anteprime, diğer bölgelerde olanlardan farklı olarak, şimdiye kadarki en yüksek sayıda menşe işaretine sahip olan ve bağ yüzeyinin %95'inden fazlasının menşe üretimine yönelik olduğu Toskana şarabı için bir başarıyı temsil ediyor. Dolayısıyla bu, Toskana'nın şaraplarımızın kalitesini ne kadar ileri taşıdığının bir göstergesidir. Öte yandan, CMO'nun şarap bağlarını yeniden yapılandırmasında ülke ortalaması olan yüzde 50'ye kıyasla yüzde 60'a ulaşan bölge, bu da bu destek tedbiri sayesinde bağları büyük ölçüde yenilediğimiz anlamına geliyor. Ayrıca, ulusal ortalamanın %20'sine kıyasla bağ yüzeyimizin %38'inin organik tarıma ayrıldığı, çevreye çok fazla yatırım yapan bir bölgeyiz. Kısacası, Toskana'nın niceliğin bir miktar azaldığı yıllarda bile nitelik açısından çok güçlü olmaya devam ettiğini kanıtlayan tüm rakamlar”

Yurtiçi tüketim cephesinde, özellikle büyük ölçekli dağıtıma bakıldığında, Toskana şarabı satın alanların özdeşliklerinde ufak değişiklikler var. Aslında, aile öncesi genç gruplarda daha büyük bir takdir var (2022'ye göre +%3 ve Kovid öncesine göre +%11) ve küçük çocuklu aileler arasında bir iyileşme (önceki yıla göre +%6) var. Ana alıcılar (%68) 60 yaş üstü, orta-yüksek gelirli olup Merkez ve Kuzey'de ikamet etmektedir*.

PrimAnteprima, Toskana Bölgesi tarafından Floransa Ticaret Odası ile birlikte tanıtılmakta ve PromoFirenze tarafından organize edilmektedir. İletişim, basın ofisi ve sosyal medyanın koordinasyonu Fondazione Sistema Toscana tarafından yürütülmektedir.

program

PrimAnteprima 2024'ün Açılış Atölyesi, bu yıl Floransa Ticaret Odası'nın (Piazza Mentana, 1) ev sahipliği yaptığı, uzman basına özel, yalnızca davetlilere yönelik bir etkinlik olan 14 Çarşamba günü saat 16:00'dan itibaren başlayacak. Moderatörlüğünü Rai'nin sesi ve yüzü Tinto olarak da bilinen Nicola Prudente'nin üstlendiği etkinlik, pazarlara, ihracata ve sektörün zorluklarına dair bir fikir sunacak. Gün, Toskana Bölgesi Başkanı Eugenio Giani, Floransa Ticaret Odası Başkanı Leonardo Bassilichi, PromoFirenze Başkanı Massimo Manetti ve Fondazione Sistema Toscana Direktörü Francesco Palumbo'nun konuşmalarıyla açıldı.

Aşağıda, ISMEA Tedarik Zinciri ve Pazar Analizi Departmanı yöneticisi Fabio Del Bravo tarafından sunulan, Toskana şarap sektörünün yapısal özelliklerinin yanı sıra şarapların İtalyan ve dış pazarlardaki performansını açıklayan ISMEA tarafından oluşturulan rapor yer almaktadır. Üretimin azalması ve bazı konsolide pazarların küçülmesiyle birlikte şu anda zorlayıcı olan küresel bir durum. UIV – Unione Italiana Vini Şarap Gözlemevi Direktörü Carlo Flamini, özellikle ABD örneğine odaklanarak bu konudan bahsedecek.

Diğer zorluklar ise iklimin belirlediği, olağanüstü atmosferik olayların ve üretimi kaçınılmaz olarak etkileyen trendlerin damgasını vurduğu sezonlardır: LaMMA Konsorsiyumu Tek Direktörü Bernardo Gozzini genel bir bakış sunacak. Yuvarlak masa toplantısı, Toskana Bölgesi'nin tarım-gıdadan sorumlu başkan yardımcısı ve meclis üyesi Stefania Saccardi ile yapılan röportajla sona eriyor.

Adını erken ölen gazeteciden alan ve Dernek tarafından her yıl bu konuda başarılı olan bir meslektaşına verilen Kyle Phillips Ödülü'nü, ASET – Toskana Gıda ve Şarap Basın Birliği Başkanı Leonardo Tozzi ile birlikte Stefania Saccardi bizzat sunacak. dürüstlük, mesleki merak, önyargıdan uzak olma ve yargılamada sakinlik yaklaşımını bünyesinde barındırıyordu.

PrimAnteprima'nın çalışmalarını Toskana Bölgesi, intoscana.it, BuyWine, Vetrina Toscana ve Floransa Ticaret Odası'nın web sitelerinden ve sosyal kanallarından takip etmek mümkün olacak.

Önizleme Haftası, Consortia tarafından düzenlenen etkinliklerle devam ediyor: Chianti Classico Koleksiyonu (15 ve 16 Şubat), Nobile di Montepulciano Önizlemesi (17 Şubat), Chianti Lovers & Morellino di Scansano (18 Şubat), L'Altra Toscana (19 Şubat) ).
 
Üst