Sızma zeytinyağı: Made in Toskana pazarlarındaki takdir artıyor

HoCaM

Global Mod
Global Mod
Toskana’da yaklaşık 37.000 şirketin dahil olduğu 91.000 hektarın üzerinde zeytin ağacı bulunmaktadır. 4 DOP (Chianti Classico, Lucca, Seggiano, Terre di Siena), 1 IGP (Toskana) sayan ve Ismea/Qualivita’ya göre 2021’de 29,3 milyon üretim cirosuna ulaşan Toskana IG’lerinin rolü büyük önem taşımaktadır. %75’i Avrupa Birliği dışına yapılan 42 milyon avroluk ihracat gerçekleştiriyor. Bunlar, Toskana’da üretilen ve her yıl Toskana mükemmelliğini ödüllendiren yeşil altından kırmızı halı olan Sızma Zeytinyağı Seçimi 2023 vesilesiyle sunulan sızma zeytinyağı ekonomisinin rakamlarıdır.

Floransa’daki Cinema La Compagnia’nın ev sahipliğinde düzenlenen etkinlik, Toskana Bölgesi başkan yardımcısı ve tarım-gıda meclis üyesi Stefania Saccardi, Floransa Ticaret Odası genel sekreteri Giuseppe Salvini ve başkan Massimo Manetti’nin katıldığı yuvarlak masa toplantısıyla tanıtıldı. PromoFirenze’den, Fondazione Sistema Toscana’nın yöneticisi Francesco Palumbo, Kırsal Kalkınma Hizmetleri Departmanı – ISMEA’nın pazar analisti Tiziana Sarnari ve Analitik Laboratuvarı SRL’nin başkanı Laura Mazzanti. Konuk oyuncu olağanüstü bir yapımcı: Marco Columbro, aktör ve organik çiftçi. Etkinliği Intoscana.it muhabiri Simona Bellocci yönetecek.


Başkan yardımcısı ve tarım-gıda meclis üyesi Saccardi, “Toskana yağı, en büyük ve en önemli uluslararası pazarlarda kalite açısından kendisini kabul ettirecek tüm niteliklere sahip” dedi. yerli zeytin ağaçlarının çeşitleri, üst düzey değirmenlerdeki yüksek inovasyon oranıyla geliştirilmiş bir tedarik zinciri sistemimiz var. Bu, yağlarımızın kalitesini büyük ölçüde etkiliyor ve bugünkü olay, onları geliştirmek için mükemmel bir yol. Sızma zeytinyağı Menşe Tanımları (DOP) ve Korunan Coğrafi İşaretler (PGI), Toskana, ulusal toplamın önemli bir bölümünü temsil eden sertifikalı yağların miktarlarıyla öne çıkıyor: beş adet DOP ve IGP sızma zeytinyağımız var. 10 milyon avronun üzerinde bir inovasyon ihalesi başlattı ve büyük bir başarı elde etti, değirmenlerin modernizasyonu için 8 milyon avroluk bir bağışla başka bir ihale planlanıyor, çünkü iyi yağ yapmak sadece kaliteli zeytinlere sahip olmak değil, aynı zamanda kaliteli zeytinlere sahip olmak anlamına da geliyor. belirli bir presleme prosedürünü ve yolunu takip edebilme. Son olarak, ürettiğimiz çok sayıda organik yağ tarafından mükemmel bir şekilde yorumlanan iki hedef olan çevreye ve yerel alana dikkat anlamına gelen suyun rasyonel ve sürdürülebilir kullanımına odaklanıyoruz. Petrol turizmi yasasını çıkaran ilk Bölge olduğumuzu söyleyerek sözlerimi bitiriyorum: Tüm bunlar, Toskana’nın bu olağanüstü ürüne güvendiğini yinelemek için ve Toskana petrolünün önünde çok önemli bir perspektif olduğuna inanıyorum”.

Fondazione Sistema Toscana direktörü Francesco Palumbo, “Toskana DOP ve IGP yağı gibi üstün kaliteli bir petrol için doğru fiyatı ödemeye istekli olmak, aynı zamanda iletişim özelliklerine ve bir ürünün tanıtımına da bağlıdır” dedi. Fondazione Sistema Toscana olarak Toskana için zeytin yetiştiriciliğinin değerini aktarmayı ve aynı zamanda gençleri cezbetmeyi amaçlayan “Köylü modellerinin hikayeleri” ve “Toskana her yerde güzel” gibi girişimlerle bilgi düzeyini artırmak için çalışıyoruz. Bölgemizde sahip olduğumuz büyük teknik bilgi ve geleneğin kaybolmaması için insanları kaliteli tarıma yönlendirin. Ardından, petrol turizmini ilerletmek için ‘Sonsuz Toskana Rönesansı’ kampanyası ve Visittuscany.com portalı aracılığıyla tanıtım yönleri üzerinde çalışıyoruz. , üreticilere hizmetlerini turistlere altı farklı dilde tanıtma fırsatı sunuyor”.

“Sızma zeytinyağı seçimi – dedi Floransa Ticaret Odası genel sekreteri Giuseppe Salvini – Toskana Bölgesi ile yedi yıldır gururla yürüttüğümüz bir proje. Girişim müthiş bir araç İtalyan ve yabancı tüketicilere, ulusal DOP ve IGP üretiminin %30’unu temsil eden, bölgemizin en yüksek kalitede bir ürününü anlatmak için. Proje aynı zamanda, büyük bir azimle yatırım yapan Toskana petrol şirketleri için doğru görünürlük için bir fırsattır. her yıl daha iyi bir ürün sunmak için araştırma ve yenilik”.

Kazananlar. Biri Pisa ilinden, ikisi Arezzo’dan, üçü Livorno’dan, bir o kadarı Lucca’dan, dördü Pistoia’dan, beşi Grosseto’dan olmak üzere elli iki seçilmiş etiket ve diğerleri Floransa ile Siena arasında dağıtıldı. Ödüller arasında ayrıca en iyi “Origin Selection”, “Bio Selection”, “Monovarietal Selection”, “Biofenoli Selection” ve gıpta ile bakılan “” unvanına ek olarak en son tanınan “Ambalaj Seçimi” için bazı özel mansiyonlar da bulunmaktadır. Her DOP ve IGP için en iyi yağ” (sayfaya bakın).

Toskana üretimi. ISMEA* tarafından toplanan verilere göre, Toskana’nın GI üretimi, son yıllarda bölgenin tüm sertifikalı üretiminin yaklaşık %95’ini temsil eden Toskana IGP tarafından niceliksel olarak hakimdir. Chianti Classico, %4’lük bir payla büyük bir mesafe ve diğer 3 DOP’u kademeli olarak takip ediyor. Toskana’nın 2021 yılında değer olarak üretimi, ulusal 91 milyonun %32’sine eşit bir payla 29 milyon avroyu aştı. Ayrıca değer açısından Toskana IGP’sine (27,8 milyon avro) karşı çok güçlü bir kutuplaşma var. Chianti Classico ise %7 pay ve 1,2 milyon Euro değer ile onu takip ediyor. Diğer PDO’lar bir milyon Euro’nun altında kalıyor. Toskana’nın hacimlere göre değer olarak daha büyük payı, pazarın beğenisinden kaynaklanmaktadır. Toskana yağlarının fiyatları aslında diğer üretimlerin ortalamasından daha yüksektir. Geçici verilere göre 2022’de Toskana’da sertifikalı etiket 2 bin tona düştü.

İtalya’da ve dünyada. Zeytinyağı üretimi, Akdeniz havzasında ve özellikle de dünya ihracatının neredeyse tamamını temsil eden (%60 İspanya ve %20 İtalya) İspanya ve İtalya’da yoğunlaşmaktadır. İtalyan üretimi, dünya üretiminin ortalama %15’ini karşılamaktadır (İspanya’daki ortalama %45 ile karşılaştırıldığında). İthalat cephesinde de pazar birkaç büyük müşteri tarafından şartlandırılıyor, başta İtalya olmak üzere toplamın üçte biri ve ardından Amerika Birleşik Devletleri. Mevcut kampanyada, eğer veriler doğrulanırsa, İtalya üretici ülkeler sıralamasında dördüncü sıraya tırmanabilir. Aslında 2022’de İtalya’da üretim düştü, ancak Toskana’da toparlanıyor. İtalya’yı geride bırakan ve dünya sıralamasında ikinci ve üçüncü sıralarda yer alan Yunanistan ve Türkiye hariç, hem AB hem de AB dışı ana üretici ülkelerin neredeyse tamamında düşüş kaydedildi. 2022 için 241.000 ton (önceki kampanyaya kıyasla -%27) tahmin ediliyor: iklimsel komplikasyonlar ve doğal değişime bağlı bir azalma. Ticaret dengesi yapısal olarak negatif: ithalat, hem hacim hem de değer olarak her zaman ihracatı aşıyor (2020 gibi nadir istisnalar dışında).

Sertifikalar. Toskana muhtemelen zeytin sektöründeki Cİ’leri en iyi yorumlayan bölgedir. Diğer bölgelerden farklı olarak, toplam üretimde Cİ ürünlerin payı %13 ile %28 arasında değişmektedir. %2 ile %7 arasında olan ülke ortalamasından çok daha yüksek bir pay. Onaylanan mütevazi hacimler, küçük üretimler için yüksek ürün belgelendirme maliyetiyle bağlantılı olarak şirketlerin yüksek üretkenliğe sahip parçalanmasından kaynaklanabilir. Buna ek olarak, teklifin organizasyon eksikliği ve büyük ölçekli dağıtım yoluyla sınırlı pazarlama. Bu bağlamda, IGP Toscano vakası ülkede başı çekiyor: Bu başarı dalgasında, İtalya’nın diğer bölgeleri bölgesel sertifikasyon yolunu izliyor.

* Toskana 2023 DOP ve IGP Sızma Zeytinyağlarının Bölgesel Seçimi için ISMEA verileri “TOSKANA’DAKİ GI YAĞ NUMARALARI”

* ekli sertifikaların geri alınması ve bahsi geçenler
 
Üst