Toskana organik ürünler ülkesi olarak kendisini giderek daha fazla kanıtlıyor. Organik sertifikayla ekilen alan 2023'te %37,5'e çıkacak; bu değer İtalya ortalamasının (%19,8) çok üzerinde ve Avrupa Birliği'nin 2030 için Çiftlikten Sofraya stratejisi tarafından belirlenen %25 eşiğinin oldukça üzerinde olacak. Buna, sertifikalı organik şirketlerin toplam tarım şirketleri içindeki ağırlığıyla ilgili başka bir üst değer de eşlik ediyor; Toskana'da ulusal rakamla karşılaştırıldığında neredeyse iki katı: %7,4'e kıyasla %13,3. Sektördeki üreticiler de toplam 7000 adede yakın şirket bazında İtalya ortalamasının +%1,9'una karşılık %8,7 oranında büyüyerek artış gösteriyor. Fotoğraf ISMEA tarafından çekilmiştir: Raporun tamamı, 23 Ekim Çarşamba ve 24 Ekim Perşembe günleri Floransa'daki Palazzo degli Affari'de gerçekleştirilecek, Toskana'da yapılan uluslararası lezzet vitrini Buy Food Toscana'nın altıncı baskısı vesilesiyle sunulacak. bölgesel bir ihale yoluyla seçilen 65 DOP, IGP, Tarımsal, Organik ve Dağ Ürünleri ve PAT sertifikalı üretici ile dünya çapında 19 ülkeden 39 yabancı alıcının yeni ticari anlaşmalar yapmak veya mevcut ilişkileri güçlendirmek amacıyla bir araya geleceği. Etkinlikte ayrıca 24 Ekim Perşembe günü sektör basınına özel olarak düzenlenen yuvarlak masa toplantısı da yer alacak ve burada kaliteli Toskana gıda sektörünün tüm rakamlarıyla birlikte odak noktaları, senaryolar ve trendler sunulacak.
Başkan Eugenio Giani, “Toskana ürünlerini sunmamıza ve tarımsal üretimin Toskana'yı deneyimlememize olanak sağladığı yaşam tarzını sunmamıza olanak tanıyan bir baskı” dedi. Sağlık ve kaliteye dayalı bir yaşam tarzı anlamına gelen organik üretimde lider bir bölgeyiz. Aynı zamanda, kaliteyi ve dünya çapında kazanan bir imajın tanıtımını birleştiren ürünlerin ihracatına yönelik güçlü bir dışa doğru atılımın yaratıcılarıyız”.
“Harika sonuçlar elde ettiğimiz önceki edisyonlarda olduğu gibi, BuyFood'un bu altıncı edisyonunun da işletmelerimize önemli faydalar getireceğine inanıyoruz, çünkü amaç bu: işletmeleri satın alabilecek kişilerle temasa geçirebilmek. Tarımsal gıdadan sorumlu başkan yardımcısı ve meclis üyesi Stefania Saccardi, “ve ürünlerimizi tüm dünyada tanıtacağız” dedi. Aslında, temasların çoğu sözleşmelere dönüştü ve BuyFood'un misyonu da bu. Toskana kalite açısından büyüyor, önemli ölçüde büyüyor ve bunu 24 Perşembe günü Palazzo Bastogi'de yapılması planlanan konferansta söyleyeceğiz. Bu, topraklarının %37'sinin organik olduğu mükemmel bir Toskana'dır; bu oran bizi İtalya'da ilk sıraya yerleştiriyor, bu da tarımın yapılabileceğini ve aynı zamanda çevreye saygı duyulduğunu gösteriyor.”
ALICILAR: ALMANYA VE ABD ZİRVEDE, ASYA BÜYÜYOR – Tayvan'ın güçlü büyümesiyle desteklenen Japonya, Güney Kore ve Singapur'un konsolide pazarlar olarak kendilerini teyit etmesiyle Asya ülkelerinin katılımı güçlendirildi. Avrupa pazarı da iyi durumda; Toskana ürünleriyle en çok ilgilenen Kuzey ülkeleri arasında, aslan payı Toskana GI'lerinin ihracat değerinin %60'ına ulaşan ABD ve Almanya'ya gitse de. En çok takdir edilenler arasında Prosciutto Toscano PDO, Cantuccini Toscani PGI ve Pecorino Toscano PDO yer alıyor; bunlar Olio Toscano PGI, Vitellone Bianco dell'Appennino Centrale PGI ve Finocchiona PGI ile birlikte bölgedeki PGI gıdalarının üretim değerinin %88'ini temsil ediyor. 179 milyon euro.
2022'de (veri referans yılı) sektörün ulusal düzeyde karşılaştığı zorluklara rağmen, Toskana PGI yağı, Toskana'nın tüm GI ihracatının üçte birinden biraz daha azına eşit olan yaklaşık 25 milyon euroluk değeriyle önde gelen ihracat ürünü olmaya devam ediyor. Onu 21,5 milyon euro (2021'de +%1) ile Cantuccini PGI, 16 milyon euro (2021'de +%2) ile Prosciutto Toscano PDO ve 9,4 milyon euro (ISMEA Gözlemevi -Kalite) ile Pecorino Toscano PDO takip ediyor.
B2B TOPLANTILARI – Etkinliğin merkezinde, PromoFirenze tarafından önceki aylarda gerçekleştirilen doğru bir alıcı profili oluşturma süreci sayesinde her yıl Toskana gıda tedarik zincirini en iyi şekilde tanıtabilecek bir formatın geçerliliğini doğrulayan düzinelerce B2B toplantısı yer alıyor. 2023 baskısından 6 ay önce, müzakerelerin neredeyse %80'i (%79,2) etkinlikten sonra devam etti; %45'i halihazırda bir ticari anlaşma imzalamıştı. Floransa Ticaret Odası, Pistoia-Prato Ticaret Odası ve Maremma ve Tiren Ticaret Odası'nın katkıları sayesinde, alıcılar Toskana'da kalacakları süre boyunca ilgili bazı şirketleri ziyaret ederek bilgilerini derinleştirme fırsatına da sahip olacak. ürünler ve bölgeler.
KONFERANS – Aynı zamanda, 24 Ekim Perşembe günü Palazzo Bastogi'de Tedarik Zinciri ve Piyasa Analizi Direktörü Fabio del Bravo'nun katılımıyla “Toskana Gıda: Ürünler, İnsanlar ve Bölgeler Arasında Lezzet Yolculuğu” konferansı gerçekleştirilecek. ISMEA Departmanı, “Toskana'da kaliteli tarımsal gıda: GI, Organik ve Tarımsal Turizm, rekorların etkenleri?” başlıklı konuşmasında, etkinlik için özel olarak hazırlanan Toskana'nın GI ekonomisi hakkındaki raporu açıklayacak. Toskana Bölgesi Başkanı Eugenio Giani, Toskana Bölgesi Konseyi Başkanı Antonio Mazzeo ve Floransa Ticaret Odası Başkanı Massimo Manetti ile birlikte duruşmaları sabah 10'da açacak. Sabah ayrıca Floransa Üniversitesi Tarım Ekonomisi profesörü Giovanni Belletti'nin “Coğrafi işaretler ve sinerji oluşturan turizm” konulu konuşması da izlenecek. Bunu, Toskana Bölgesi Tarımsal Gıdadan sorumlu başkan yardımcısı ve meclis üyesi Stefania Saccardi'nin katılacağı “Toskana'daki turizm pazarının fırsatları ve araçları ile PDO ve PGI tedarik zincirleri konsorsiyumlarına atanan yeni beceriler” başlıklı yuvarlak masa toplantısı takip edecek. Sistema Toscana Vakfı yöneticisi Francesco Palumbo, Toskana Turizm Teşvik Direktörü Francesco Tapinassi ve Floransa Üniversitesi'nde tarım, gıda ve kırsal ekonomi profesörü Silvia Scaramuzzi ile birlikte müdahalede bulunacak. Tartışmanın sonunda bazı yerel PDO'ların ve PGI'lerin yıldönümlerinin kutlanması planlanıyor: Farina di Neccio della Garfagnana PDO (20 yıl), Lardo di Colonnata PGI (20 yıl), Marrone di Caprese Michelangelo PDO (15 yıl) , Miele della Lunigiana (20 yıl), Lucca DOP sızma zeytinyağı (20 yıl).
Ustalık Sınıfları ve Basın Turları – Sektör basını için bireysel ürünler ve yerel konsorsiyumlar üzerine iki derinlemesine ustalık sınıfı planlanıyor. Vetrina Toscana ağına ait bazı Floransa restoranlarında 24 Ekim Perşembe günü öğleden sonra gerçekleştirilecek. Sınırlı sayıda gazeteciye ayrılan toplantıların moderatörlüğünü etkinliğin ortağı ASET – Toskana Gıda ve Şarap Derneği'nden gazeteciler üstlenecek. Ustalık sınıflarına katılacak Konsorsiyum ve Birlikler arasında: Orta İtalya'dan Kuzu PGI, Garfagnana'dan Spelled PGI, Lucca Oil PDO, Marrone del Mugello PGI, Cinta Senese PDO, Cantuccini Toscani, Lunigiana'dan Bal ve Tuscan Oil IGP. Ayrıca, AgrieTour işbirliğiyle, uzman ulusal ve uluslararası basına yönelik, Michelangelo ve Vasari'nin izinde, Arezzo bölgesinin geleneksel yapımları arasında ortaya çıkacak bir basın turu planlanıyor. Bu yılki basın gezisinin kahramanları şunlar olacak: Pane Toscano PDO, Finocchiona PGI, Vitellone Bianco dell'Appennino Centrale PGI, Aglione della Valdichiana ve Marrone di Caprese Michelangelo PDO.
Başkan Eugenio Giani, “Toskana ürünlerini sunmamıza ve tarımsal üretimin Toskana'yı deneyimlememize olanak sağladığı yaşam tarzını sunmamıza olanak tanıyan bir baskı” dedi. Sağlık ve kaliteye dayalı bir yaşam tarzı anlamına gelen organik üretimde lider bir bölgeyiz. Aynı zamanda, kaliteyi ve dünya çapında kazanan bir imajın tanıtımını birleştiren ürünlerin ihracatına yönelik güçlü bir dışa doğru atılımın yaratıcılarıyız”.
“Harika sonuçlar elde ettiğimiz önceki edisyonlarda olduğu gibi, BuyFood'un bu altıncı edisyonunun da işletmelerimize önemli faydalar getireceğine inanıyoruz, çünkü amaç bu: işletmeleri satın alabilecek kişilerle temasa geçirebilmek. Tarımsal gıdadan sorumlu başkan yardımcısı ve meclis üyesi Stefania Saccardi, “ve ürünlerimizi tüm dünyada tanıtacağız” dedi. Aslında, temasların çoğu sözleşmelere dönüştü ve BuyFood'un misyonu da bu. Toskana kalite açısından büyüyor, önemli ölçüde büyüyor ve bunu 24 Perşembe günü Palazzo Bastogi'de yapılması planlanan konferansta söyleyeceğiz. Bu, topraklarının %37'sinin organik olduğu mükemmel bir Toskana'dır; bu oran bizi İtalya'da ilk sıraya yerleştiriyor, bu da tarımın yapılabileceğini ve aynı zamanda çevreye saygı duyulduğunu gösteriyor.”
ALICILAR: ALMANYA VE ABD ZİRVEDE, ASYA BÜYÜYOR – Tayvan'ın güçlü büyümesiyle desteklenen Japonya, Güney Kore ve Singapur'un konsolide pazarlar olarak kendilerini teyit etmesiyle Asya ülkelerinin katılımı güçlendirildi. Avrupa pazarı da iyi durumda; Toskana ürünleriyle en çok ilgilenen Kuzey ülkeleri arasında, aslan payı Toskana GI'lerinin ihracat değerinin %60'ına ulaşan ABD ve Almanya'ya gitse de. En çok takdir edilenler arasında Prosciutto Toscano PDO, Cantuccini Toscani PGI ve Pecorino Toscano PDO yer alıyor; bunlar Olio Toscano PGI, Vitellone Bianco dell'Appennino Centrale PGI ve Finocchiona PGI ile birlikte bölgedeki PGI gıdalarının üretim değerinin %88'ini temsil ediyor. 179 milyon euro.
2022'de (veri referans yılı) sektörün ulusal düzeyde karşılaştığı zorluklara rağmen, Toskana PGI yağı, Toskana'nın tüm GI ihracatının üçte birinden biraz daha azına eşit olan yaklaşık 25 milyon euroluk değeriyle önde gelen ihracat ürünü olmaya devam ediyor. Onu 21,5 milyon euro (2021'de +%1) ile Cantuccini PGI, 16 milyon euro (2021'de +%2) ile Prosciutto Toscano PDO ve 9,4 milyon euro (ISMEA Gözlemevi -Kalite) ile Pecorino Toscano PDO takip ediyor.
B2B TOPLANTILARI – Etkinliğin merkezinde, PromoFirenze tarafından önceki aylarda gerçekleştirilen doğru bir alıcı profili oluşturma süreci sayesinde her yıl Toskana gıda tedarik zincirini en iyi şekilde tanıtabilecek bir formatın geçerliliğini doğrulayan düzinelerce B2B toplantısı yer alıyor. 2023 baskısından 6 ay önce, müzakerelerin neredeyse %80'i (%79,2) etkinlikten sonra devam etti; %45'i halihazırda bir ticari anlaşma imzalamıştı. Floransa Ticaret Odası, Pistoia-Prato Ticaret Odası ve Maremma ve Tiren Ticaret Odası'nın katkıları sayesinde, alıcılar Toskana'da kalacakları süre boyunca ilgili bazı şirketleri ziyaret ederek bilgilerini derinleştirme fırsatına da sahip olacak. ürünler ve bölgeler.
KONFERANS – Aynı zamanda, 24 Ekim Perşembe günü Palazzo Bastogi'de Tedarik Zinciri ve Piyasa Analizi Direktörü Fabio del Bravo'nun katılımıyla “Toskana Gıda: Ürünler, İnsanlar ve Bölgeler Arasında Lezzet Yolculuğu” konferansı gerçekleştirilecek. ISMEA Departmanı, “Toskana'da kaliteli tarımsal gıda: GI, Organik ve Tarımsal Turizm, rekorların etkenleri?” başlıklı konuşmasında, etkinlik için özel olarak hazırlanan Toskana'nın GI ekonomisi hakkındaki raporu açıklayacak. Toskana Bölgesi Başkanı Eugenio Giani, Toskana Bölgesi Konseyi Başkanı Antonio Mazzeo ve Floransa Ticaret Odası Başkanı Massimo Manetti ile birlikte duruşmaları sabah 10'da açacak. Sabah ayrıca Floransa Üniversitesi Tarım Ekonomisi profesörü Giovanni Belletti'nin “Coğrafi işaretler ve sinerji oluşturan turizm” konulu konuşması da izlenecek. Bunu, Toskana Bölgesi Tarımsal Gıdadan sorumlu başkan yardımcısı ve meclis üyesi Stefania Saccardi'nin katılacağı “Toskana'daki turizm pazarının fırsatları ve araçları ile PDO ve PGI tedarik zincirleri konsorsiyumlarına atanan yeni beceriler” başlıklı yuvarlak masa toplantısı takip edecek. Sistema Toscana Vakfı yöneticisi Francesco Palumbo, Toskana Turizm Teşvik Direktörü Francesco Tapinassi ve Floransa Üniversitesi'nde tarım, gıda ve kırsal ekonomi profesörü Silvia Scaramuzzi ile birlikte müdahalede bulunacak. Tartışmanın sonunda bazı yerel PDO'ların ve PGI'lerin yıldönümlerinin kutlanması planlanıyor: Farina di Neccio della Garfagnana PDO (20 yıl), Lardo di Colonnata PGI (20 yıl), Marrone di Caprese Michelangelo PDO (15 yıl) , Miele della Lunigiana (20 yıl), Lucca DOP sızma zeytinyağı (20 yıl).
Ustalık Sınıfları ve Basın Turları – Sektör basını için bireysel ürünler ve yerel konsorsiyumlar üzerine iki derinlemesine ustalık sınıfı planlanıyor. Vetrina Toscana ağına ait bazı Floransa restoranlarında 24 Ekim Perşembe günü öğleden sonra gerçekleştirilecek. Sınırlı sayıda gazeteciye ayrılan toplantıların moderatörlüğünü etkinliğin ortağı ASET – Toskana Gıda ve Şarap Derneği'nden gazeteciler üstlenecek. Ustalık sınıflarına katılacak Konsorsiyum ve Birlikler arasında: Orta İtalya'dan Kuzu PGI, Garfagnana'dan Spelled PGI, Lucca Oil PDO, Marrone del Mugello PGI, Cinta Senese PDO, Cantuccini Toscani, Lunigiana'dan Bal ve Tuscan Oil IGP. Ayrıca, AgrieTour işbirliğiyle, uzman ulusal ve uluslararası basına yönelik, Michelangelo ve Vasari'nin izinde, Arezzo bölgesinin geleneksel yapımları arasında ortaya çıkacak bir basın turu planlanıyor. Bu yılki basın gezisinin kahramanları şunlar olacak: Pane Toscano PDO, Finocchiona PGI, Vitellone Bianco dell'Appennino Centrale PGI, Aglione della Valdichiana ve Marrone di Caprese Michelangelo PDO.