Üç “B” e bakın – daha iyi yatırım kararları vermek için

Felaket

New member
Bazı temel hilelerle, menkul kıymet seçimindeki hatalardan kaçınılabilir. Kurumsal yatırımcılar gibi yapın: Kitaplardaki şirketlere bakın.



En sevdiğiniz medyada bu tür başlıkları okudum: “Teknoloji paylaşımları güçlü kalır”. Veya: “Büyük yatırımcılar XY şirketlerine girer”. Ayrıca popüler: “Bu paylaşım artık özellikle heyecan verici”.


Birçok yatırımcı için soru ortaya çıkıyor: Bir hisse senedinin iyi mi yoksa kötü bir yatırım olup olmadığını nasıl anlarsınız? Hoş olmayan sürprizlerden kaçınmak için bazı temel ilkeler almalısınız. Bunlara hisse senedi analizinin üç “B” diyoruz. Bu, gerçekten neyin önemli olduğunu daha iyi sınıflandırabileceğiniz ve konuya giriş o kadar karmaşık olmadığı anlamına gelir.

REKLAMCILIK
“B” numara 1: İş Modeli


Bir başlığa yatırım yapmayı düşünüyorsunuz. Şirketin müşterileri için açıkça anlaşılabilir bir fayda ve ihtiyaçların açık bir şekilde memnuniyetini ve istikrarlı bir pazar pozisyonunu kontrol edip etmediğini kontrol edin. Kritik sorun: Hangi ürünler veya hizmetler sunulur? Şirket, değişen bir pazar ortamında bile uzun vadeli bir ihtiyacı kapsıyor mu? Şirket kârını nasıl üretiyor ve uzun vadede kalıyor? İş modelini karşılaştırın!


REKLAMCILIK


Bir örnek: İş süreçleri için yazılım geliştiren ve düzenli olarak lisans geliri üreten bir şirketin genellikle istikrarlı gelir kaynakları vardır. Durum, büyük ölçüde proje işlemlerine veya dalgalanan talebe bağlı şirketlerle farklıdır.

Borsa alanından daha fazlası




MSCI dünyasında topaklardan korkan herkes önemli bir dersi unutuyor

Çarşamba,, 18.06.2025 | 10:52



Rheinmetall, ABD Silahları Grubu ile işbirliği yapar ve roket sistemleri geliştirir

Çarşamba,, 18.06.2025 | 10:24



Openai Boss Altman Saldırı Meta: İnsanlarımızı mega bonuslarla reklamlayın

Çarşamba,, 18.06.2025 | 09:26



Trump, AB'den daha fazla konaklama gerektiren Gümrük Deal, başarısız olmakla tehdit ediyor

Çarşamba,, 18.06.2025 | 08:01



Terminalde beslenen: enflasyon, koz ve jeopolitik odak

Çarşamba,, 18.06.2025 | 06:33



Großinvestor, şu anda Telekom Paylaşımı ile gerçekleşen bir T-Mobile Yasa yapıyor

Salı,, 17.06.2025 | 14:20



Zırhın Helsing Silahentleri, Almanya'daki en değerli başlangıçta artıyor

Salı,, 17.06.2025 | 13:30



Infineon Share kurs fantezisi sunuyor, analistler yarı iletken grubunun yenilikçi gücünü övüyor

Salı,, 17.06.2025 | 12:13



SK-Hynix hisseleri tüm zamanların en yüksek seviyesinde atladı, yeni AI planları ilham veriyor

Salı,, 17.06.2025 | 10:46



Tarih, Süre, En İyi Fırsatlar: Amazon Boss 2025 Prime Day hakkında her şeyi açıklıyor

Salı,, 17.06.2025 | 09:08


“B” Sayı 2: Denge


Şirketler için muhasebe hakkında temel bir bilgi geliştirin. Yıllık rapordaki her sayıyı bilmekle ilgili değildir. Ancak özkaynak, borç, likidite veya operasyonel nakit akışı gibi terimler sınıflandırılmalıdır. Bu yazının arkasında ne olduğunu kim bilebilir, kârın nasıl bir araya getirildiğini ve bir şirketin finansal olarak sağlam bir şekilde kurulup kurulmadığını daha iyi değerlendirebilir.


REKLAMCILIK

“B” Sayı 3: Değerlendirme Göstergeleri


Bir payın değerlendirilmesi genellikle çarpan olarak adlandırılır. Bu, örneğin, bir payı sınıflandırmaya yardımcı olan fiyat-kar amacı gütmeyen oranı içerir. Bu sadece mutlak değer değil, aynı zamanda ilişki: Şirket, endüstrisi, rakipleri ve benzer şirketleriyle ilgili olarak nasıl değerlendirilir? Böyle bir karşılaştırmadan, bir hisse senedinin pahalı veya ucuz olup olmadığı konusunda değerli bilgiler çekebilirsiniz. Bilanço ve değerleme çarpanlarının en önemli sayıda finansal portallar, şirket web siteleri ve borsa uygulamaları aracılığıyla herkese açık olarak erişilebilir.


REKLAMCILIK

Riskler ve uyarı sinyalleri


Bu temel modüllerle araçları edindiniz. Artık riskleri bilançolardaki ve portföy değerlerinizin yıllık finansal tablolarındaki denetleyebilirsiniz. Başlangıçta iş modelleri hakkında konuşmuştuk: profesyonel yatırımcıların da dikkat ettiği özellikle açık bir uyarı sinyali, Anlaması zor veya şeffaf olmayan iş kavramı. Ayrıntılı bir istihdamdan sonra, bir şirketin nasıl para kazandığını netleştirmese bile, isteksizlik uygulanmalıdır.


REKLAMCILIK

REKLAMCILIK

Aynı anda birçok iş alanında aktif olan ancak tanınabilir bir strateji veya gelir mantığı göstermeyen şirketlerin değerlendirilmesi zordur. Teklif ne kadar az somut olursa, potansiyel o kadar zor yargılanır ve hayal kırıklığı yaşama riski o kadar artar.


Ayrıca, Sermaye Piyasası İncelemeleri Gelecekte sizin için önemli bir referans boyutu olun. Hype hisseleri olarak adlandırılan, yani sosyal medya, borsa forumları veya seçmelerde güçlü bir şekilde mevcut olan şirketler, genellikle ilk bakışta çekici görünmektedir. Ancak halkın dikkatinin fiyatı var: Şirketin beklentileri zaten o kadar yüksek ki, küçük hayal kırıklıkları bile ciddi fiyat kayıplarına yol açabilir.


REKLAMCILIK


İyi iş modelleri genellikle yüksek puanlara yol açar. Bununla birlikte, bir şirketin iyi konumlandırılması, bu otomatik olarak hisse senedinin de iyi bir yatırım olduğu anlamına gelmez – uzun zaman önce çok pahalı olabilir. Tersine, görünüşte daha az ikna edici iş modelleri olan şirketler de değersiz olabilir ve bu nedenle ilginç bir potansiyel sunabilir.


Bu nedenle her zaman duygusal olmayan, bütünsel bir analiz yapmak önemlidir.


REKLAMCILIK

Sonuç: Kitaplardaki şirketlere bakın


Hisse senedi analizinin üç “B” nin ayık resmini alan herkes, düşünülme şansını ve uzun vadeli başarılı yatırım kararlarını artırır. Büyük yatırımcılar gibi olun ve bir yatırımdan önce iş modellerinin yanı sıra temel muhasebe göstergeleri ve değerlendirme standartları ile uğraşın. Yüksek borç, belirsiz iş modelleri veya abartılı kamu coşkusu gibi eleştirel sinyallerin dikkatli bir şekilde görülmesi gereksiz risklerden kaçınılabilir.


CFA, Dr. Matthias Meitner, CFA Derneği Almanya Denetleme Kurulu üyesidir ve Uluslararası Yönetim Okulu'nda (ISM) Finans ve Muhasebe Profesörü ve şirket değerlendirme ve analizi için bir butik olan Versque'nin yönetici ortağıdır. Ayrıca IFRS Vakfı'nın Sermaye Piyasası Danışma Komitesi (CMAC) üyesidir ve Avrupa Finansal Raporlama Danışma Grubu'nun (EFRAG) Teknik Uzman Grubu Finansal Raporlamasının üyesidir.


Sütun hakkında “Finans. Klasik metin.”


Özel yatırımcılar için, genellikle profesyonel yatırımcıların piyasayı nasıl değerlendirdiğine, finans sektöründeki yeni gelişmelerle nasıl başa çıktığına ve portföylerini hizaladıklarına bir göz atmaya değer. Bu sütunda, yatırım uzmanları CFA Society Almanya Çevrimiçi odak için her 14 günde bir. Yaklaşık 3.000 üye ile dernek, Almanya'da aktif olarak finansal eğitim için harekete geçiyor.
 
Üst