Yapay zeka sohbet robotlarıyla pek de mükemmel olmayan Noel alışveriş gezim

serdal

New member
Shopify’ın yanı sıra son 12 ayda teslimat şirketi Instacart’ın da chatbot’ları çıktı; Bir yeniden satış platformu olan Mercari; Bir perakendeci olan Carrefour; ve Gucci ve Balenciaga’nın sahibi Kering. Walmart, Mastercard ve Signet Jewelers da gelecek yılın başlarında halka açık hale gelebilecek sohbet robotlarını test ediyor.

Shop AI’yi barındıran Shop uygulamasını denetleyen Shopify’ın başkan yardımcısı Carl Rivera, “Bazı yönlerden mağaza ortamını kopyalıyor, ancak çevrimiçi” dedi. Chatbot’un insanların sorularını anahtar terimlere ayırdığını ve Shopify’ın milyonlarca satıcısından alakalı ürünleri aradığını söyledi. Daha sonra incelemelere ve alışveriş yapan kişinin satın alma geçmişine dayanarak ürünler önerir.

Perakendeciler uzun süredir sohbet robotları kullanıyordu ancak önceki sürümlerde konuşma yetenekleri yoktu ve genellikle siparişin durumu gibi yalnızca önceden belirlenmiş birkaç soruyu yanıtlıyordu. Öte yandan en yeni sohbet robotları, istemleri işleyebiliyor ve özel yanıtlar üretebiliyor; bunların her ikisi de “daha kişiselleştirilmiş ve özgün bir etkileşim” yaratıyor, diyor Commercetools platformunun pazarlama şefi Jen Jones.

Alıcıların bu teknolojiyi isteyip istemedikleri hala bir soru işareti. Columbia Business School’da pazarlama profesörü Olivier Toubia, “Tüketiciler basitlikten hoşlanıyor, bu nedenle farklı amaçlar için kullanacakları beş farklı üretken yapay zeka aracına sahip olmak istemiyorlar” dedi.

Londra’da bir avukat olan Nicola Conway, Ağustos ayında Kering’in lüks kişisel müşterisi Madeline’i bahar düğünü için pembe bir nedime elbisesi ararken denedi. Madeline’in “sezgisel ve yeni” olduğunu söyledi ancak tek bir öneride bulundu: Alexander McQueen’den bir korse elbise. Bayan Conway sonuçta onu satın almadı.
 
Üst